رئیس مرکز مطالعات ادیان و اقوا م دانشگاه ارومیه گفت: نخستین همایش ملی مبانی گفتگو و راهکارهای عملی وحدت اقوام و مذاهب در ارومیه برگزار می شود.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی محمد صالحی در نشست خبری به مناسبت برگزاری همایش ملی مبانی علمی وحدت اقوام و مذاهب که در سالن خانه مطبوعات برگزارشد افزود: نخستین همایش ملی علمی و پژوهشی با رویکرد مبانی گفتگو و راهکارهای علمی وحدت اقوام و مذاهب ۲۸ آبان سال جاری در پردیس دانشگاه ارومیه خواهدشد.   صالحی بااشاره به اینکه اصل رسالت مرکز ادیان و مذاهب فعالیت علمی پژوهشی درسطح دانشگاهی است تصریح کرد: مرکزادیان و مذاهب استان باهدف تبدیل شدن به پژوهشگاه مجوز جذب دانشجوی خارجی را دریافت کرده است.
وی بااشاره به اینکه ۱۵۳ مقاله برای همایش ارسال شده خاطرنشان کرد: محورهای همایش و مقاله های ارسالی در حوزه مبانی گفت وگو و مؤلفه های وحدت وتقریب، آسیب شناسی وحدت اقوام ومذاهب، وحدت ،نقش فضای مجازی رسانه هادر ایجاد گفتگو و تعاملات قومی و مذهبی ورویکرد ادیان الهی به مساله هویت انسانی است و مقاله های برتر در مجلات برتر کشور چاپ خواهند شد.
رئیس مرکز مطالعات اقوام وادیان دانشگاه ارومیه باتاکید به اینکه آذربایجان غربی ظرفیت بسیار عظیمی درخصوص تنوع قومیتی، آثارباستانی و دین دارد اظهارکرد: به فرمایش رهبری این تنوع یک فرصت است وباید در بحث همگرایی و وحدت ملی ازاین ظرفیت ها استفاده کرد.
صالحی با بیان اینکه در وحدت عملی که مورد احترام جوامع بین المللی و حقوق شهروندی در حوزه های مختلف کم کاری صورت گرفته است  ادامه داد: به دلیل داشتن نگاه سیاسی وامنیتی به آذربایجان غربی نتوانسته ایم چهره واقعی و ملی استان را آنطور که هست معرفی کنیم.
وی با اشاره به اینکه اخلاق از انحصار مذهب خارج شده است افزود: اخلاق الهی و انبیا در دنیا گسترش یافته و اخلاق در جهان معاصر دیگر در انحصار مذهب خاصی نیست.
صالحی باتاکید به اینکه باید توجه ویژه به گردشگری دینی داشت تصریح کرد: ۳ کلیسای مهم دنیا در آذربایجان غربی  قرار دارد که اگر ازاین ظرفیت ها استفاده شود مقصد سفر گردشگران خارجی خواهدبود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.