حجت الاسلام عنایت‌الله شامی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه خداوند در قرآن پیامبر گرامی اسلام را با ویژگی خاصی که همانا بالاترین مرتبه اخلاقی است، معرفی می کند، افزود: اگر به سبک زندگی و رمز موفقیت نبی اکرم(ص) در دوران جاهلیت نگاه کنیم درمی یابیم که بخش عمده ای از آن موفقیت در کنار ارائه معارف الهی به بشریت، سبک و سیره عملی و اخلاقی خود حضرت پیامبر است.
وی با بیان اینکه رمز موفقیت انسان در گرو التزام به اخلاق است، اظهار کرد: اگر به جوامع پیشرفته هم نظر کنیم می بینیم که رمز موفقیت آن ها در عرصه های مختلف اجتماعی، سیاسی و اقتصادی تقید به مباحث اخلاقی است به گونه ای که در چنین جوامعی دروغ کمتر گفته و شنیده می شود و کرامت انسانی رعایت شده و تحمل مخالفان نیز به راحتی اتفاق می افتد.
حجت الاسلام شامی با بیان اینکه قرآن کریم شخصیت و سیره پیامبر گرامی اسلام را به عنوان اسوه و الگو برای ما معرفی کرده است، گفت: پیروی از سبک زندگی نبی مکرم اسلام که مولفه برجسته آن خلاق نبوی است، ضامن موفقیت ما در زندگی فردی و اجتماعی است.
وی به برخی معضلات و مسائل اجتماعی در جامعه اشاره کرد و افزود: اکنون عده ای با رفتارهای ضد اخلاقی که به طور عمده در فضای مجازی نیز منعکس می شود سعی دارند جای پایی در جامعه برای خود باز کنند در حالی که عقلانیت موجود در جامعه مانع از رسیدن آنان به اهدافشان خواهد شد.
حجت الاسلام شامی به ضرورت تقدم عمل بر توصیه های اخلاقی تاکید کرد و گفت: چنانکه می دانیم خود حضرت امام خمینی(ره) و اکنون نیز رهبر معظم انقلاب عملشان مقدم بر توصیه بوده و است؛ بنابراین اگر دیگر مسئولان نیز به آنچه خود می گویند عامل باشند، خیلی از نابسامانی ها از بین می رود.
مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های آزاد استان زنجان تصریح کرد: وجود برخی تبعیض و نابرابری ها همچون حقوق های نجومی ناشی از وجود شعار بدون عمل در جامعه است.
وی افزود: باید تلاش کنیم برای رسیدن به اسلام ناب، شیوه و سیره پیامبر اسلام را در گفتار و رفتار خود به بروز و ظهور برسانیم.
هفدهم ربیع الاول روز ولادت پیامبر گرامی اسلام به عنوان روز اخلاق و مهرورزی نام گذاری شده است.
7312/6085
خبرنگار: حسن اکبری ** انتشار: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.