مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی آذربایجان غربی از آغاز فاز 5 پروژه همکاری در احیای دریاچه ارومیه از طریق مشارکت جوامع محلی در استقرار کشاورزی پایدار و حفاظت از تنوع زیستی در استان خبر داد.

بیتا احمدیان در گفت و گو با ایسنا منطقه آذربایجان غربی اظهار کرد: این پروژه با محوریت استقرارکشاورزی پایدار و با هدف صرفه جویی 35 درصدی آب درون مزرعه ای ، کاهش 40 در صدی مصرف نهاده های شیمیایی ، افزایش 20 درصدی شاخص بهره وری اقتصادی مزرعه در واحد سطح ، مدیریت پسماند و ضایعات کشاورزی و برگشت آن به مزرعه در جهت افزایش توان بیولوژیک خاک و حفظ آب و همچنین جلوگیری 30 درصدی تبخیر سطحی مزرعه انجام می گیرد.

احمدیان افزود: استقرار کشاورزی پایدار، استاندارد سازی فرایند تولید محصولات کشاورزی بر اساس امنیت  غذایی، کمکی است در جهت احیای کم آبی دریاچه ارومیه و به عنوان برنامه محوری آموزش و ترویج در حوضه دریاچه ارومیه تعیین و اجرا می شود.

وی تاکید کرد: با توجه به مصرف حدود 90 درصد منابع آبی حوضه آبریز دریاچه ارومیه در بخش کشاورزی ، یکی از مهمترین راهکار ها انجام اقدامات لازم در راستای کاهش مصرف آب در این بخش است.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: بر اساس شاخص های بین المللی و در راستای مدیریت پایدار منابع آبی حوضه ، طبق مصوبه کار گروه ملی نجات دریاچه ارومیه ، کاهش 40 در صدی مصرف آب کشاورزی طی یک برنامه 5 ساله با انجام سیاستگذاریها و برنامه ریزی های لازم و با مجموعای از راهکارهای سازه ای و مدیریتی در جهت افزایش بهره وری و در راستای پایداری کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی تحقق خواهد یافت.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.