پیمان آرامون روز یکشنبه در بازدید از طرح احداث مسیر دوم محور ارومیه - سرو افزود: تکمیل زیرساخت های حمل و نقل و ترانزیت کالا به ویژه محورهای مواصلاتی منتهی به پایانه های مرزی از اولویت های اصلی استان به شمار می رود که برنامه ریزی های لازم برای تکمیل این طرح ها انجام شده است.
وی اضافه کرد: مرز سرو در ارتقای مبادلات تجاری کشور و حضور در بازارهای منطقه از اهمیت فراوانی برخوردار است و پروژه احداث مسیر دوم محور ارومیه - سرو در قالب طرح بهسازی و ارتقای این محور از راه اصلی به بزرگراه انجام می شود.
وی ادامه داد: این محور به طول 50 کیلومتر در دست اجراست که 36 کیلومتر آن به پایان رسیده و 14 کیلومتر از آن باقی مانده است.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندارآذربایجان غربی بیان کرد: از این میزان نیز چهار کیلومتر در مرحله اساس و زیر اساس است که تا پیش از بارش های فصلی به پایان می رسد.
آرامون افزود: 10 کیلومتر از باقی مانده مسیر نیز به دلیل وضعیت توپوگرافی زمین و نیاز به آزادسازی و احداث پل و ابنیه ها باید توسط مشاور طرح مطالعه شود.
وی همچنین به صورت سرزده از پروژه احداث ساختمان پایانه مسافری در مرز سرو ارومیه بازدید کرد.
سالن مسافری مرز سرو با زیربنایی به مساحت چهار هزار و 160 مترمربع و با اعتبار اولیه 121 میلیارد ریال در 2 طبقه در حال احداث است.
این پروژه در حال حاضر 77 درصد پیشرفت اجرایی دارد.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی 12 هزار کیلومتر راه دارد که از این میزان سه هزار و 500 کیلومتر بزرگراه، جاده اصلی و فرعی است.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.