حجت الاسلام یاسر آقامحمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مراسم مسلمانان اهل تسنن همراه با برادران شیعه و عاشقان و دوست ‌داران پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) دسته‌ های عزاداری حسینی را همراهی می کنند.
وی با اشاره به برنامه های این شهرستان در روزهای تاسوعا و عاشورا بیان کرد: روز چهارشنبه از ساعت 10 صبح دسته عزاداران از محل مسجد چهارده معصوم(ع) حرکت خود را با سینه زنی، زنجیرزنی، نوحه خوانی و مداحی آغاز و مسیرهای آن در کوچه و خیابان های اطراف مسجد ادامه پیدا می کند.
آقامحمدی اضافه کرد: روز پنجشنبه نیز مراسم عاشورا از ساعت 10 صبح در میدان شهدای این شهر شروع می شود و در مسیرهایی خیابان صلاح الدین ایوبی، فلکه شهرداری ادامه می یابد و در مسجد چهارده معصوم (ع) به پایان می رسد.
رییس اراده تبلیغات اسلامی مهاباد افزود: در این روز پس از برگزاری آیین عزاداری و سوگواری، ساعت 12 ظهر عزاداران و سوگواران حسینی برای اقامه نماز ظهر روز عاشورا در مسجد چهارده معصوم (ع) حضور خواهند یافت.
به گزارش ایرنا، محبان اهل بیت (ع) جهان اسلام همه ساله در دهه اول ماه محرم، برای داغ همیشه تازه واقعه کربلای سال 61 هجری قمری عزاداری می کنند و در روزهای نهم و دهم «تاسوعا و عاشورا» آیین های خاص عزاداری در قالب هیات های مذهبی، پخش نذری و ذبح دام انجام می شود.
9903/ 3020/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.