حجت الاسلام حشمت رستمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این آیین روز چهارشنبه 28 شهریورماه ساعت 10 صبح در میدان 22بهمن شهر ایلام با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می شود.
وی ادامه داد: برای اجرای هرچه باشکوه تر این آیین روز گذشته از بین 50 مداح متقاضی برای نوحه خوانی در این آیین دعوت و بر اساس آهنگ صدا، سبک مداحی، محتوای شعر و نوحه و شرایط ظاهری 10 نفر انتخاب شدند.
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی ایلام اضافه کرد: تجمع بزرگ عزاداران حسینی با اجرای مداحی این افراد در این مکان برگزار و از عموم مردم برای شرکت در این آیین دعوت می شود.
حجت الاسلام رستمی با بیان اینکه این آیین شامگاه چهارشنبه و همزمان با شب عاشورا در این مکان برگزار می شود، گفت: در روز عاشورا نیز آیین عزاداری در مرکز استان بصورت حرکات سینه زنی و زنجیر زنی برگزار با حضور 30 هیات مذهبی برگزار می شود.
وی اضافه کرد: در این آیین که در میدان 22 بهمن شهر ایلام برگزار می شود دستجات سینه زن و زنجیر زن به ترتیب از مقابل جایگاه عبور و مداح هر هیات با حضور در جایگاه نوحه خوانی خواهد کرد.
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی ایلام با بیان اینکه نماز ظهر عاشورا نیز در این مکان اقامه می شود، اظهار کرد: با هماهنگی به عمل آمده زیر انداز و دو دستگاه تانکر آب برای وضو گرفتن عزاداران پیش بینی شده است.
به گفته وی، آیین شام غریبان نیز در این مکان و با حضور اقشار مختلف و نوحه خوانی مداحان اهل بیت(ع) شامگاه پنجشنبه برگزار خواهد شد.
وی از عموم عاشقان و دوستداران اباعبدالله(ع) برای حضور در این آیین ها دعوت کرد.
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.