حجت الاسلام سیدمحمد فخری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خودداری از حرکات و رفتار ناشایست، انجام سخنرانی ها، مداحی ها و روضه خوانی ها برای بیان ویژگی های منحصر به فرد قیام عاشورا و آشنا کردن جوانان و نسل جدید با فلسفه قیام امام حسین (ع) از جمله ملزومات این عزاداری ها به شمار می رود.
وی ادامه داد: عزاداری برای امام حسین (ع) براساس آنچه که امامان معصوم انجام داده اند، حفظ یاد و نام و رشادت و دلاورمردی شهدای کربلا و جاودانه کردن نهضت کربلا در طول تاریخ است بنابراین نباید این نهضت بزرگ و رشادت شهدای این قیام به طور نادرست برای مردم بیان شود.
وی اضافه کرد: امام حسین (ع ) برای مبارزه با ظلم و اصلاح امت جدش قیام کردو ‌برای از میان بردن بی عدالتی از جان و مال و فرزندانش گذشت بنابراین ضروری است هدف قیام کربلا به خوبی تعریف شده و از هرگونه افراط و تفریط و رفتارهای غلط دوری کرد.
به گزارش ایرنا، بنا به تاکید مراجع بزرگ دینی، هیات های مذهبی باید با وحدت و همدلی جلوی نفوذ دشمن و آسیب رسانی به محتوای عزاداری ها را گرفته و این توطئه دشمن را خنثی کنند.
عزاداری های حسینی از سه شنبه هفته گذشته همزمان با آغاز ماه محرم در کشور و آذربایجان غربی آغاز شده و روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری همزمان با روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی به اوج خود می رسد.
8135/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.