به گزارش ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در این آیین با اشاره به اینکه سینما هنر هفتم است و کمتر کسی از عهده آن برمی آید، گفت: سینما یک رسانه اثرگذار بوده و رسانه نیز در دنیای امروز، قدرت چهارم به شمار می رود.
حجت الاسلام ناصر خدایاری با بیان اینکه سینما به عنوان هنر هفتم همه هنرهای قبلی را در خدمت می گیرد، اضافه کرد: مقدار سود کسب شده توسط عوامل سینما در مقایسه با سود 99 درصدی نظام اقتصادی از این صنعت بسیار کم است و سرمایه داران و اقتصاددانان از سینماگران بیشتر نفع می برند.
وی با اشاره به نقل قول یکی از سیاستمداران دنیا مبنی بر اینکه ' بزرگترین ارتش دنیا را به هر کس می دهید، تنها سینما را به ما بدهید تا پیروز شویم'، بیان کرد: سینما حرکت های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و اخلاقی را به بهترین شکل در جامعه بازتاب می دهد.
وی با تاکید بر اینکه هنرصنعت سینما منعکس کننده هویت، ماهیت، اندیشه ها، اخلاق و آداب و رسوم یک جامعه است، ادامه داد: این هنر صنعت باید هنرمندان را از لحاظ مالی تامین کند تا این قشر در جامعه با عزت روزگار خود را سپری کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: رسیدگی به وضعیت سینماهای آذربایجان غربی با همکاری حوزه هنری استان جزو برنامه های کاری این اداره کل قرار می گیرد.
به گزارش ایرنا در این مراسم از علی مردمی، ارتوران نجفی و زانیار محمدی نکو به عنوان فیلمسازان موفق انجمن سینمای جوانان آذربایجان و همچنین پیمان عباس زاده به عنوان فیلمبردار موفق استان تجلیل شد؛ منصور باغبانی پیشکسوت دنیای فیلمسازی و مدرس انجمن این استان نیز مورد تجلیل قرار گرفت.
به گزارش ایرنا در حال حاضر تنها سه سالن سینما از 12 سینمای تحت مدیریت حوزه هنری آذربایجان غربی فعال است که قدمت آنها به 67، 59 و 55 سال پیش برمی گردد؛ سه سینمای فعال اما قدیمی ارومیه به لحاظ استفاده از تکنولوژی روز در حد مورد انتظار نیست و نیاز به ساخت سالن نمایش فیلم در این شهر و شهرستان های دیگر استان به شدت احساس می شود.
سینما شمس خوی نیز توسط بخش خصوصی از 28 شهریور 1395 با اکران فیلم محمد رسول الله شروع به کار کرد و تا حدی عطش سینمادوستان برای تماشای فیلم های روز را در این شهرستان برطرف کرد.
21 شهریور ماه، در تقویم کشور به عنوان روز سینما نامگذاری شده است؛ صنعتی که امروزه فراتر از یک هنر و صنعت مطرح بوده و مرزهای فرهنگی کشورها را درنوردیده است.
7129/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.