معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از آماده سازی 3 روستای هدف گردشگری در آذربایجان غربی خبرداد.

حسین امامی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی با بیان اینکه امسال از بین 500 روستای منتخب کشور ،77 روستای اولویت دار با هدف گردشگری در سال 96به عنوان روستاهای پایلوت انتخاب شده اند افزود: از بین 77 روستای اولویت دار گردشگری 3 روستای بسطام، باغچه جوق و دره بانی مارمیشو به عنوان روستاهای هدف گردشگری آذربایجان غربی برای سال 96 انتخاب وامکانات لازم برای پذیرایی از مسافران در روستای مذکور هدف گردشگری آذربایجان غربی فراهم می‌شود.

وی احیا و توسعه زیرساختهای گردشگری، توسعه و بهبود مسیرهای دسترسی به مناطق تفرجگاهی را از اولویت های گردشگری استان اعلام کرد و گفت: زیبا سازی جاده بین روستایی در کنار رودخانه و خدمات رسانی به روستاهای کنار جاده در مسیر حرکت گردشگران، ایجاد مکان هایی جهت برپایی چادرها و همچنین ایجاد پارکهای روستایی در راستای ارتقا امنیت جانی و مالی گردشگران، زمینه سازی جهت جذب سرمایه گذاری ها برای تاسیسات گردشگری در روستاها، سود آوری خدمات و فعالیتهای گردشگری برای جمعیت میزبان از جمله راهکارهای ارائه شده از سوی کارشناسان گردشگری جهت توسعه توریسم روستایی از برنامه های توسعه صنعت گردشگری در روستاهای استان است.

امامی با بیان اینکه در کنار آثار تاریخی و طبیعی موجود در روستاهای استان ، آداب و رسوم، آشپزی محلی، صنایع دستی و به طور عمده فرهنگ و سنن مردم نقش عمده ‌ای در جذب گردشگر دارند تصریح کرد: در راستای تولید اشتغال و رونق گردشگری اقدامات مقدماتی انجام شده و شاخص ها و زیرساخت های لازم در حال انجام است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با اشاره به توسعه روستاهای بوم گردی در آذربایجان غربی اظهار کرد: میراث فرهنگی آذربایجان غربی به منظور توسعه این ظرفیت بالقوه در روستاهای استان و جلوگیری از مهاجرت روستاییان آماده صدور مجوز برای ایجاد اقامتگاه هایی در روستاها است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون مجوز صدور 4 اقامتگاه بوم گردی روستایی در استان صادر شده است افزود: 21 مجوز اقامتگاه بوم گردی روستایی نیز در مراحل بررسی و در دست اقدام است.  


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.