مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی گفت: دشمنان از هر روشی برای تضعیف هویت ملی و اسلامی کشورمان استفاده می کنند لذا تقویت فرهنگ بومی و ملی راهکار مقابله با شبیخون فرهنگی است.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی هوشنگ عطاپور در جلسه ستاد برگزاری جشنواره بین المللی بازی های بومی و محلی بر ضرورت ثبت و هویت دادن به بازی های بومی و محلی استان تاکید کرد و گفت: ورزش های بومی و محلی جزو میراث ناملموس ما هستند که باید به دنبال شناسایی، ثبت و تملک معنوی و هویت بخشی به آنها باشیم.

وی افزود: آذربایجان غربی جزو غنی ترین استان ها به لحاظ کثرت قومی و فرهنگی و وجود و وفور آداب و رسوم و بازی های بومی و محلی است که باید از این ظرفیت بیش از پیش در جهت رشد، تعالی و شکوفایی استان بهره گیری شود.

عطاپور ادامه داد: از دستگاههای استانی انتظار می رود در راستای برگزاری این جشنواره نهایت همکاری را با اداره کل ورزش و جوانان استان داشته باشند تا این جشنواره در سطح مطلوب در استان برگزار شود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی  همچنین بسترسازی در جهت توسعه صنعت ورزش را مورد تاکید قرار داد و افزود: استان پتانسیل بالایی در ورزش دارد  و این ظرفیت قطعا می‌تواند به توسعه استان کمک کند.

وی ادامه داد: نگاه صرف کشاورزی، استان را به عقب می اندازد باید در کنار توجه به کشاورزی استان از ظرفیت ورزشی استان برای توسعه اقتصاد استان، ایجاد اشتغال در استان استفاده کنیم.

عطاپور بر ضرورت سرمایه گذاری و ایجاد زیرساخت های لازم در صنعت ورزش استان تاکید کرد و گفت: با توجه به پتانسیل بالا در رشته قایقرانی در استان پیگیر ساخت پیست قایقرانی در استان هستیم.

 همچنین چمن گلی رییس اداره ورزش و جوانان استان در جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره بین المللی ورزشهای روستایی گزارشی از اقدامات و برنامه های ۶ ماهه سال جاری ارایه داد وتجلیل از قهرمانان بنام استان وهییت های برتر، برگزاری جشنواره ورزشهای بومی  و محلی به صورت بین المللی  با حضور کشور های خارجی،برگزاری پاراگلایدر در سیلوانا، افتتاح فدراسیون بدو در استان، برگزاری تور دوچرخه سواری در میاندواب، برگزاری همایش های ورزش و سلامت با حضور اساتید علم و ورزش در شهریور، برگزاری همایش پیاده روی در ارومیه، برگزاری کوهپیمایی در نقده از جمله اقدامات این  اداره  عنوان کرد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.