حجت الاسلام محمدباقر کریمی شامگاه پنجشنبه در پنجمین دوره جشن خانواده بزرگ صنعت چاپ و تبلیغات آذربایجان غربی افزود: 51 واحد چاپی استان غیر فعال یا نیمه فعال است که برای راه اندازی آنها نیازمند همراهی مسئولان استانی و بانک ها هستیم.
وی ادامه داد: ادارات استانی برخی از کارهای چاپی خود را به چاپخانه های خارج از استان واگذار می کنند در حالی که چاپخانه های آذربایجان غربی یکی از بهترین صنایع کشوری است.
وی اظهار کرد: هفت هزار و 500 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در صنایع چاپی و 400 کانون تبلیغاتی استان فعالیت می کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه آذربایجان غربی از امتیازهای خاصی برای توسعه صنعت چاپ برخوردار است، اظهار کرد: وجود صنایع کشاورزی و 2 هزار و 300 واحد تولیدی، نیاز به صنعت چاپ در زمینه های بسته بندی، تهیه جعبه، مقوا و تبلیغات را اجتناب ناپذیر کرده است.
حجت الاسلام کریمی بیان کرد: صنعت چاپ امروزه به یکی از صنایع سودآور و ارزشمند تبدیل شده زیرا می توان امر تولید و اشتغال و کارآفرینی را با این صنعت در استان فعال کرد و میزان بیکاری را در استان کاهش داد.
وی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی جزو 10 استان برتر کشور در زمینه صنعت چاپ است، گفت: این مقام نشان از قدرت و فعالیت چاپگران استان در این صنعت است.
نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه حمایت از کارآفرین و صنایع تولیدی استان وظیفه نمایندگان مجلس است، اظهار کرد: مشکلات صنعت چاپ و چاپخانه داران را با جدیت دنبال می کنیم تا بتوانیم مشکلات فرسودگی دستگاه ها و مالیاتی این صنایع را حل و فصل کنیم و گام موثری را برای پیشرفت این صنعت در استان برداریم.
به گزارش ایرنا، در این مراسم از مدیران مسئول چاپخانه ها و کانون های تبلیغاتی آذربایجان غربی با اهدای لوح تقدیر و تندیس قدردانی شد.
8135/2093 **خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.