احد هوشمند روز چهارشنبه همزمان با روز سینما در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه باید با برنامه های کوتاه و بلندمدت از تعطیلی سه سینمای فعال کنونی جلوگیری کرد، افزود: محافظت از فضاهای فرهنگی باید در کانون توجه متولیان فرهنگ قرار بگیرد و احیای حداقل یک سینما در ارومیه تا چند ماه آینده با جدیت دنبال شود.
وی اضافه کرد: سیستم تصویری سینماهای آزادی و انقلاب در 2 سال اخیر با اقدام سازنده به حد مطلوب رسیده و وضعیت سینما ایران نیز از این نظر در دست اقدام است.
وی ادامه داد: سیستم صوتی سینما آزادی ارومیه مطلوب شده و استانداردسازی و بهسازی سه سینمای موجود در مرکز آذربایجان غربی دغدغه مسولان استانی است.
رییس حوزه هنری آذربایجان غربی با اشاره به اینکه موضوع احداث سینما از 9 سال پیش در این استان دنبال می شود، گفت: مردم و مسوولان باید مطالبه گر باشند و این امر را پیگیری کنند و حوزه هنری در این خصوص آماده هرگونه همکاری است.
به گزارش ایرنا در حال حاضر تنها سه سالن سینما از 12 سینمای تحت مدیریت حوزه هنری آذربایجان غربی فعال است که قدمت آنها به 67، 59 و 55 سال پیش برمی گردد؛ سه سینمای فعال اما قدیمی ارومیه به لحاظ استفاده از تکنولوژی روز در حد مورد انتظار نیست و نیاز به ساخت سالن نمایش فیلم در این شهر و شهرستان های دیگر استان به شدت احساس می شود.
سینما شمس خوی نیز توسط بخش خصوصی از 28 شهریور 1395 با اکران فیلم محمد رسول الله شروع به کار کرد و تا حدی عطش سینمادوستان برای تماشای فیلم های روز را در این شهرستان برطرف کرد.
امروز 21 شهریور ماه، در تقویم کشور به عنوان روز سینما نامگذاری شده است؛ صنعتی که امروزه فراتر از یک هنر و صنعت مطرح بوده و مرزهای فرهنگی کشورها را درنوردیده است.
7129/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.