احسان مهدیان روز چهارشنبه و همزمان با روز سینما در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این سینما بر اساس ضرورت در دیگر شهرها قابل استفاده می باشد، افزود: سینما سیارهای دیگری در صورت استقبال علاقه مندان به هنر هفتم در شهرستان های جنوب آذربایجان غربی قابل راه اندازی است.
وی با اشاره به اینکه نخستین سینمای سیار استان با هدف سهولت دسترسی همه اقشار جامعه به هنر هفتم در سلماس راه اندازی شد، اضافه کرد: مقدمات راه اندازی این سینما از اواسط فرودین سال جاری فراهم و با اعتبار 400 میلیون ریال در سالن مجتمع فرهنگی ارشاد سلماس راه اندازی شد.
وی با بیان اینکه این سینما با سیستم کاملا فنی و امکانات حداقلی فیلم های روز را پخش می کند، اضافه کرد: فیلم ها همزمان با سراسر کشور در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه هر هفته در این سینما سیار برای علاقه مندان پخش می شود.
به گزارش ایرنا امروز 21 شهریور ماه، در تقویم کشور به عنوان روز سینما نامگذاری شده است؛ صنعتی که امروزه فراتر از یک هنر و صنعت مطرح بوده و مرزهای فرهنگی کشورها را درنوردیده است.
سینما به عنوان رسانه ای تاثیرگذار نقش مهمی در جامعه پذیری و نشاط اجتماعی شهروندان ایفا می کند و باعث ارتقای فرهنگی طبقات مختلف جامعه می شود.
سینما ابزاری برای انعکاس دغدغه ها و مسایل جامعه، تقویت نهادهای هویت ساز، راهکاری برای کاهش آسیب های اجتماعی و توسعه گردشگری با بهره گیری از ظرفیت های طبیعی و تاریخی است.
در حال حاضر تنها سه سالن سینما از 12 سینمای تحت مدیریت حوزه هنری آذربایجان غربی فعال است که قدمت آنها به 67، 59 و 55 سال پیش برمی گردد؛ سه سینمای فعال اما قدیمی ارومیه به لحاظ استفاده از تکنولوژی روز در حد مورد انتظار نیست و نیاز به ساخت سالن نمایش فیلم در این شهر و شهرستان های دیگر استان به شدت احساس می شود.
سینما شمس خوی نیز توسط بخش خصوصی از 28 شهریور 1395 با اکران فیلم محمد رسول الله شروع به کار کرد و تا حدی عطش سینمادوستان برای تماشای فیلم های روز را در این شهرستان برطرف کرد.
طرح راه اندازی سینما سیار، روشی برای جبران این کمبود محسوب می شود و می تواند در کوتاه مدت سبد فرهنگی علاقه مندان به دنیای فیلم را غنی تر کند.
انجمن سینمای جوانان آذربایجان غربی جزو سه انجمن موفق کشور از لحاظ کیفی و کسب افتخارات هنری محسوب می شود؛ این انجمن در شهرستان های ارومیه و مهاباد دارای دفتر است.
آموزش و تولید فیلم های کوتاه هنرجویی و حرفه ای، عکاسی و نمایش فیلم های تاثیرگذار در طول سال از فعالیت های مهم انجمن سینمای جوانان آذربایجان غربی است.
7129/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.