احسان مهدیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با تخصیص بودجه برای ساخت این فیلم ها در سال جاری گام مهمی در راستای بالندگی هنر فیلمسازی در استان برداشته می شود.
وی اضافه کرد: فیلم کوتاه قابلیتی برای معرفی موثر آسیب های اجتماعی و مفاهیم انسانی فاخر از رهگذر دنیای تصویر است.
وی ادامه داد: حضور و درخشش فیلم های کوتاه انجمن سینمای جوانان آذربایجان غربی در بیش از 15 جشنواره ملی و بین المللی طی سال 1396 بالندگی روزافزون هنر هفتم را در این استان به تصویر کشید.
وی بیان کرد: این انجمن همچنین 25 جایزه را در سال های 1394 و 1395 در بیش از 70 جشنواره بین المللی فیلم و عکس برای این استان به ارمغان آورده است.
مهدیان با اشاره به اینکه اکران فیلم های کوتاه در قالب برنامه پاتوق فیلم از برنامه های مهم این انجمن در طول سال است، بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون چهار پاتوق فیلم در ارومیه با نمایش فیلم های کوتاه ایرانی و خارجی در این استان اجرا شده است.
وی افزود: همچنین 16 برنامه پاتوق فیلم طی نیمه نخست سال جاری برای مشتاقان هنر هفتم در آذربایجان غربی اجرا می شود.
وی با بیان اینکه این فیلم ها در سینماها اکران نمی شود، اضافه کرد: تماشای آثار ایرانی و خارجی در برنامه پاتوق فیلم فرصتی طلایی برای فیلمسازان جوان جهت آشنایی با تولیدات با کیفیت در حوزه فیلمسازی است.
به گزارش ایرنا انجمن سینمای جوانان آذربایجان غربی جزو سه انجمن موفق کشور از لحاظ کیفی و کسب افتخارات هنری محسوب می شود؛ این انجمن در شهرستان های ارومیه و مهاباد دارای دفتر بوده و یک نمایندگی آن در بوکان دایر است.
آموزش و تولید فیلم های کوتاه هنرجویی و حرفه ای، عکاسی و نمایش فیلم های تاثیرگذار در طول سال از فعالیت های مهم انجمن سینمای جوانان آذربایجان غربی است.
7129/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.