به گزارش ایرنا، محمد سعیدی کیا روز چهارشنبه در چهارمین نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی آذربایجان غربی افزود: با اجرای این طرح ها ظرف پنج تا 6 سال آینده، کسب و کار در این مناطق رونق می گیرد.
وی با اشاره به اینکه در سال جاری نیز 250 میلیارد ریال تسهیلات برای توسعه کارآفرینی در مناطق روستایی هر یک از استان های کشور اعطا می شود، افزود: برای برخی شهرستان های مرزی از جمله چالدران در آذربایجان غربی علاوه بر اعتبارات استانی مصوب، 250 میلیارد ریال تسهیلات مازاد نیز پرداخت می شود.
رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی بیان کرد: این بنیاد برای رفع بیکاری، محرومیت زدایی و نیز آبادانی کشور در تمامی زمینه ها در کنار دولت ایستاده و طرح های آبادانی و محرومیت زدایی این نهاد، مکمل طرح های بزرگ در سطح کشور است.
وی ادامه داد: مهمترین اصل برای حضور این نهاد در مناطق محروم و روستاها تکیه بر توان مدیریتی و مشارکتی مردم است.
وی افزود: مشکلات اقتصاد کشور با نفت و پول حل شدنی نیست و باید از قدرت اتحاد مردمی برای اجرای طرح های توسعه ای و پایدار در روستاها استفاده شود.
محمدمهدی شهریاری، استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: این استان در تمامی زمینه ها، ظرفیت های مناسبی برای توسعه دارد و برای تحقق آن نیازمند حضور سرمایه گذاران است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی هم در این جلسه افزود: راه اندازی صنایع تبدیلی در این استان بسیار مقرون به صرفه است و باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
رضا حسینی بیان کرد: با توسعه صنایع تبدیلی می توان زمینه توسعه روستاها را نیز فراهم کرد و برای تحقق این امر جذب سرمایه های داخلی و خارجی ضروری است.
به گزارش ایرنا در ادامه این جلسه مدیران کل صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آموزش و پرورش، نوسازی مدارس، شهرک های صنعتی و رییس دانشگاه ارومیه به بیان نظارت، انتقادها و پیشنهادهای خود پرداختند.
در این جلسه در خصوص راهکارهای تحقق برنامه های اقتصاد مقاومتی در شهرستان های تکاب و چالدارن بحث و تبادل نظر شد.
8135/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.