به گزارش ایرنا، هم اکنون حدود 900 واحد تولیدی دارای پروانه در شهرک‌های صنعتی همدان فعال هستند و باتوجه به رویکرد مدیریت ارشد استان مبنی بر رونق چرخه اقتصادی با اتکا به توانمندی های داخلی، با هدف رفع موانع تولید و در راستای افزایش تولید و اشتغال، این طرح می تواند نسخه شفابخش در رونق تولید باشد.
فروردین امسال بود که طرح بهنام به پیشنهاد مرکز مطالعات و پژوهش های شورای اسلامی شهر همدان به صحن این شورا ارائه شد و اعضا با قاطعیت این طرح که در واقع حمایت از کالای داخلی، کاهش نرخ بیکاری، افزایش تولید ناخالص داخلی با رویکرد توجه به تولیدات بومی استان بود را مصوب کردند.
از سوی دیگر، ارتقای سطح کیفی و کمی تولیدات داخلی و به ویژه تولیدات بومی از طریق ایجاد طرح ها و تسهیلات تشویقی، پایش و نظارت مستمر بر اجرای صحیح طرح، تعهد به استفاده از کالاها و خدمات با کیفیت داخلی و بومی استان از ویژگی های این طرح به شمار می رود.

** بهنام فراتر از یک نام
سخنگوی شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به توجه ویژه اعضا به اجرای طرح بهنام در حوزه مدیریت شهری گفت: ایجاد تسهیلات تشویقی برای تبلیغات شهری - تا 80 درصد تخفیف در عوارض - به تولیدکنندگان کالاها و خدمات بومی شهرستان، یکی از ویژگی های مهم این طرح است.
کامران گردان افزود: این تخفیف به تولیدکنندگان با دریافت تاییدیه از یکی از نهادها یا سازمان های صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، پارک علم و فناوری، تعاون، کار و رفاه اجتماعی یا اتاق اصناف و بازنگری در مقررات مورد عمل در این زمینه اجرایی شده است.
وی اضافه کرد: یکی از اهداف مهم شورا نیز فرهنگ سازی، تقویت روحیه مشارکت، تشویق مردم به خرید و استفاده از کالای ایرانی با اولویت کالای تولیدی استان همدان است که خوشبختانه برنامه های راهبردی برای تحقق این هدف تدوین شده است.

** مدیریت شهری حامی اصلی تولیدهای داخلی همدان
گردان، شورا و شهرداری همدان را حامی اصلی در خرید اقلام از صنایع داخل استان برشمرد و افزود: استفاده از کالاهای ایرانی با اولویت کالای تولیدی داخل استان همدان در همه حوزه‌های شهرداری به استثنای مواردی که نمونه مشابه داخلی وجود ندارد، الزامی است.
وی بیان کرد: در طرح بهنام مصوب شده، در موارد خاص که خرید کالاهای داخلی امکان پذیر نبوده و مشابه داخلی ندارد با پیشنهاد بالاترین مقام مربوطه و تایید کمیسیون عالی معاملات، خرید کالای مورد نیاز از دیگر مجاری ممکن با طی تشریفات قانونی مجاز اعلام شود.

** شورای حمایت از تولیدکنندگان همدانی
گردان افزود: براساس مصوبه طرح بهنام بازدیدهای دوره‌ای اعضای شورا از واحدهای تولیدی و خدماتی شهر همدان در دستور کار شورا قرار گرفته است.
وی افزود: تشکیل نشست های منظم و ادواری میان اعضای مرتبط شورا، کارشناسان حرفه‌ای و کارآفرینان بومی در دستور کار قرار گرفته تا به صورت جدی موانع کارآفرینی و اشتغال‌زایی در شهر همدان بررسی و حل و فصل شود.
این عضو شورای شهر همدان بیان کرد: تاکنون از چند واحد تولیدی نیز بازدید به عمل آمده و از نزدیک به بررسی دغدغه ها و مشکلات کارآفرینان پرداخته ایم.
وی یادآور شد: مفاد طرح بهنام مشخص است و گزارش های ادواری از میزان تحقق این مفاد در حال تهیه و تدوین است.

** طرح بهنام، دوستدار کسب ‌و کار
رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان نیز با تاکید بر اینکه طرح بهنام در راستای تحقق اهداف تعریف شده در سند 'شهر دوستدار کسب‌ و کار' است، افزود: بسته های تشویقی بسیار خوبی برای تولیدکنندگان در راستای اجرای طرح بهنام تعیین شده است.
حمید بادامی نجات افزود: به عنوان مثال با در اختیار قرار دادن تابلوهای تبلیغاتی با 80 درصد تخفیف به تولیدکنندگان، کمک می شود تا با هزینه کمتری بتوانند تولیدات خود را تبلیغ کنند.
وی بیان کرد: سند شهر دوستدار کسب ‌و کار با هدف تقویت این حوزه تدوین شده و در همین راستا حمایت از شرکت‌های دانش ‌بنیان نیز در دستور کار این سند قرار گرفته است.
7520/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.