به گزارش ایرنا، حجت الاسلام عیسی برادری روز سه شنبه در نشست هم اندیشی و آسیب شناسی فضای مجازی افزود: دستگاه های متولی باید به کانال ها و گروه ها در شبکه های اجتماعی نظارت دقیق داشته باشند.
وی اضافه کرد: خبرنگاران و فعالان فضای مجازی با رویکرد نقد سازنده می توانند مسوولان را در رسیدن به اهداف توسعه شهرستان همراهی کنند.
فرماندار تکاب نیز گفت: فعالان رسانه ای و فضای مجازی به دنبال نقد سازنده و منصفانه باشند و مرز های بین نقد و تخریب را بشناسند.
علی مکرمی افزود: خبرنگاران و فعالان فضای مجازی در انتشار مطالب و نقدها جانب انصاف را رعایت کرده و از تخریب و توهین پرهیز کنند.
وی با بیان اینکه نقدها نباید نیش دار و مخرب باشد، ادامه داد: مطالب و محتوای رسانه ها در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی باید به جامعه آگاهی بدهد و به دانش افزایی اقشار مختلف مردم کمک کند.
وی گفت: نقد سازنده و رعایت انصاف در پرداختن به کمبودها، بیان اقدامات انجام یافته و دستاوردها گامی رو به رشد در مسیر توسعه و رفع محرومیت ها به شمار می رود.
به گزارش ایرنا فضای مجازی در بیشتر موارد بدون هنجار و بدون مسوولیت است و انسان ها در این فضا آرام آرام نسبت به مسوولیت هایی که پذیرفته اند و هنجارهایی که باید به آن پایبند باشند، دلسرد می شوند به طوری که به مرور زمان، مسوولیت برایشان محدودیت می شود.
این مشکل بسیار بزرگ روانشناختی بوده و از نظر علمی هم ثابت شده است افرادی که ساعت های بسیار در این فضا وقت می گذرانند، دچار نوعی اعتیاد می شوند که یکی از نشانه های مهم آن، کم شدن مسوولیت پذیری افراد است.
حال دانش آموزی که به صورت افسارگسیخته هر ساعتی که بخواهد در هر صفحه ای از فضای مجازی که شاید با هنجارهای عرفی و شرعی وی سازگار نباشد وقت می گذراند، محدودیت ها برایش از بین می رود و عادت به بی محدودیتی در او تقویت می شود.
7514/ 3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.