نقد همواره موجب اصلاح امور شده و برای هر جامعه ای نیاز است؛ طبق روایات حضرت رسول (ص) اصحاب و جامعه مدینه را به گونه ای تربیت کرده بود که همگان به راحتی از هر مسئله دولتی و مردمی انتقاد می کردند.
در همین راستا از رسانه ها این انتظار می رود که به عنوان نماینده افکار عمومی از یک سو عملکرد مسئولان را نقد و از سوی دیگر مطالبات مردم را مطرح و در قالب گزارش و تحلیل منتشر کنند.
در گذشته های نه چندان دور پایگاه های خبری شهرستان دزفول گزارش ها و تحلیل های انتقادی خود را در فضای وب و سایت منتشر می کردند ولی با آمدن شبکه های اجتماعی یکی پس از دیگری به اپلیکیشن های وطنی و غیر وطنی کوچ کردند.
به رغم اینکه فعالیت در فضای مجازی با توجه به تغییر ذائقه مخاطبان اجبار بوده و از اختیار خارج شده است ولی تعطیلی و حذف سایت ها به عنوان مرجعی برای اندیشمندان، گردشگران، محققان و غیره اقدامی نسنجیده و نادرست بود.
رسانه های محلی دزفول که با فعالیت در سایت اعتباری جهانی گرفته بودند اکنون با کوچ کردن به تلگرام و سایر شبکه های اجتماعی خود را محدود کرده و فقط اعضای کانال می توانند از مطالب آنها بهره مند شوند.
به طور قطع خود خبرنگاران نیز برای یافتن اطلاعات و سابقه اخبار برای تهیه گزارش به موتورهای جستجوگر مراجعه می کنند لذا زمانی که سایتی وجود ندارد دسترسی به اخبار و اطلاعات گذشته دشوار است.
شهرستان دزفول ظرفیت ها و مشکلات فراوانی دارد که لازم است با تهیه گزارش ها و تحلیل های کیفی و اثرگذار به آنها پرداخته شود البته مکان انتشار آنها نیز مهم است، یک کانال پنج هزار نفری یا یک فضای جهانی؟!
*خبرنگار ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.