به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا، فاطمه مهاجرانی در گردهمایی مدرسان کشوری طرح ملی شهاب در تبریز با بیان اینکه در کشورهای پیشرفته و توسعه یافته دانش آموزان عادی و نخبه در کنار هم تحصیل می کنند، اظهار داشت: دانش آموزان دارای استعداد برتر مانند رود خروشان هستند که اگر کنترل نشوند سبب تخریب می شوند.
رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان وزارت آموزش و پرورش افزود: تا زمانی که ما سیستم جامع و شرایط عالی برای حضور دانش آموزان عادی و نخبه در یک مدرسه نداشته باشیم مجبوریم از همان سیستم قدیمی جداسازی نخبگان استفاده کنیم.
مهاجرانی ادامه داد: طرح شهاب طرحی است که در راستای اجرای سیاست های عدم تفکیک دانش آموزان اجرایی می شود و در حال حاضر مانند طفل نوپایی است که باید کمک کنیم تا روی پای خود بایستد.
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه قیاس در بین دانش آموزان تا حدودی می تواند موتور محرکه باشد و برای پیشرفت نیز لازم است، خاطرنشان کرد: هدف از اجرای طرح شهاب که در درون مدارس و برای دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی اجرایی می شود این است که دانش آموزان فقط در یک درس و رشته خاص با هم قیاس نشوند.
وی گفت: طرح شهاب طرح متعادلی است که افراط و تفریط ندارد و سعی دارد تا به جامعه نشان دهد که شاید دانش آموزی مثلا در درس علوم استعداد ندارد ولی در مقابل استعداد هنری بالایی دارد و جامعه باید بداند که هیچ یک از این دو بر دیگری برتری ندارد.
رییس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان خاطرنشان کرد: شناسایی استعدادهای دانش آموزان و هدایت آن ها در مسیر درست، کاری است که طرح شهاب انجام می دهد و سعی دارد به همه ابعاد وجودی افراد توجه کند و بستر را برای شکوفایی استعدادهای نهفته دانش آموزان فراهم کند.
مهاجرانی افزود: طرح شهاب مانند ورزش همگانی و طرح استعدادهای درخشان مانند ورزش قهرمانی است و این دو منافاتی با هم ندارند بلکه مکمل یکدیگرند.
6132/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.