معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش  با بیان این‌که برای سال تحصیلی جدید 142 هزار فرد بازمانده از تحصیل در مقطع ابتدایی در کشور شناسایی شده اند، افزود: سعی داریم زمان شناسایی و معرفی بازماندگان را نزدیک مهرماه انجام دهیم تا فرصت زیادی برای جذب آن‌ها فراهم شود.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، رضوان حکیم‌زاده در جمع خبرنگاران، از تحصیل یک میلیون و 483 هزار کلاس اولی در سال تحصیلی جدید در کشور خبر داد و گفت: امسال حدود 43 هزار دانش آموز نسبت به سال گذشته به مجموع دانش اموزان کشور افزوده شده است. 
وی، افزود: معتقدم مدرسه در مناطق محروم و مرزی بهترین کانون شناسایی بازماندگان از تحصیل است. 
 حکیم زاده در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به چالش معلم مقطع ابتدایی در آموزش و پرورش، گفت: البته کمبود واقعی معلم به این معنی است که ما به چه میزان معلم مرتبط با دوره ابتدایی و آموزش دیده در کلاس‌های درس نیاز داریم. 
وی با بیان این‌که در حال حاضر بیش از ۶۰ درصد جمعیت دانش آموزی در دوره ابتدایی در کلاس‌هایی با تراکم بالای ۲۶ درصد تحصیل می‌کنند، گفت: در حالی که طبق مصوبه شورای آموزش و پرورش، تعداد دانش آموزان در کلاس‌های درس تحت هیچ شرایطی نباید بیش از حد مجاز تشکیل شود. 
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با بیان این‌که معلمان مناطق عشایری با توجه به شرایط دانش آموزان، از بین افراد عشایر و متخصص انتخاب می‌شوند، گفت: برای جذب معلم در مناطق عشایری سعی می‌کنیم سهیمه خاص را برای عشایران اختصاص دهیم تا نیرو از بین عشایران تامین و استفاده از سرباز معلمی محدود شود.    وی از وجود 180 هزار کلاس با جمعیت کم‌تر از 25 نفر دانش آموز در کشور خبر داد . 
حکیم زاده با بیان این‌که نرخ پوشش پیش دبستانی در کشور از 38 درصد به 71 درصد رسیده است، افزود: امسال دو استان خوزستان و قزوین به عنوان پایلوت برای پوشش صدرصدی پیش دبستانی انتخاب شده و در برخی از استان‌های محروم نیز این نرخ به بالای 90 درصد رسیده است. 
وی با بیان این‌که نظارت بر پیش دبستانی ها بر عهده آموزش و پرورش است، افزود: نرخ پوشش دوره پیش دبستانی در آذربایجان شرقی، 86 درصد است.
وی هدف از برگزاری جشنواره جابربن حیان را تغییر رویکرد تدریس در دوره ابتدایی عنوان کرد و گفت: دانش‌آموزان در این جشنواره می‌توانند با خلاقیت خود رشد پیدا کنند البته هدف ما این نیست دانش‌آموز تحصیل را رها کرده و این ایده‌های علمی را به تولید برساند اما در همین جشنواره‌ها برخی از دانش آموزان، مجوزهای اختراع گرفته و از ایده آن‌ها نیز حمایت می‌شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.