رضوان حکیم زاده روز چهارشنبه در جریان سفر به شهرستان سرپل ذهاب در گفتگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تلاش های صورت گرفته در زمینه بازسازی مدارس، افزود: کار مرمت بسیاری از مدارس آسیب دیده سرپل ذهاب که از نوع تعمیری است به اتمام رسیده است.
وی اظهار کرد: همچنین در زمینه ساخت مدارس تخریبی نیز تلاش های خوبی صورت گرفته است.
معاون آموزش ابتدایی وزیرآموزش و پرورش در ادامه هدف از سفر به شهرستان زلزله زده سرپل ذهاب را ابلاغ پیام قدردانی مجموعه این وزارتخانه به فرهنگیان این شهرستان برای عملکرد مناسب آن ها جهت از سرگیری فعالیت های آموزشی در کم ترین زمان ممکن پس از وقوع زلزله مهیب 21 آبان عنوان کرد.
حکیم زاده گفت: فرهنگیان سرپل ذهاب با اینکه خود زلزله زده بودند اما تلاش بسیاری را متحمل شدند و در مدت زمان بسیار کوتاهی توانستند مدارس را بازگشایی کنند.
وی ادامه داد: فرهنگیان سرپل ذهاب علاوه بر اینکه دانش آموزان را به مدارس بازگرداندند، توانستند زمینه بازگشت آنان را نیز به زندگی را با تقویت روحیه و دادن آرامش فراهم کنند.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: رویکرد این وزارتخانه در خصوص ارزش دادن به کار فرهنگیان در نظر گرفتن امتیازاتی برای آن ها با یک برنامه ریزی جدید و بازنگری در برگه های امتیازبندی در حال تغییر است تا بخشی از زحمات فرهنگیان مورد تقدیر قرار گیرد.
معاون وزیر آموزش و پرورش با سفر به شهرستان زلزله زده سرپل ذهاب پس از شرکت در جلسه اداری آموزش و پرورش در برخی از مدارس ابتدایی شهرستان حضور یافت و با دانش آموزان دیدار و گفتگو کرد.
تا قبل از وقوع زلزله 221 مدرسه با 738 کلاس درس در سرپل ذهاب دایر بود.
هم اکنون پس از زلزله 120 مدرسه از طریق کانکس، 100 مدرسه از طریق ساختمان و یک مدرسه از طریق چادر اداره می شود.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 90 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
3012/3033/7399
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.