به گزارش ایرنا، احمد دادرس فیاض روز سه شنبه در جلسه مدیران مسئول نشریات مراغه افزود: با توجه به مصوبه روز خبرنگار مبنی بر نشست تخصصی با مدیر مسئولان نشریات شهرستان این جلسه در راستای تدوین و حل و رفع مشکلات این حوزه تشکیل شده است.
وی به اهداف و نخستین دستور این جلسه اشاره کرد و افزود: ورود تخصصی به این موضوع با در نظر گرفتن اهمیت آن، ساماندهی حوزه اطلاع رسانی شهرستان، رفع موانع و مشکلات و اقدام در راستای حل آن ها و پیگیری تحقق مصوبه های این جلسه از مهمترین اهداف تشکیل آن است.
فیاض نقش مدیران مسئول را در بحث ساماندهی و تعامل در حل مشکلات این قشر مهم عنوان کرد و افزود: با تجمیع واحدهای فعال در این حوزه و ارتباط مستقیم با مدیران مسئول می توان بسیاری از مسائل مربوط به این قشر را حل کرد.
وی افزود: اشرافیت مدیران مسئول بر موضوعات و مسائل مربوط به این حوزه می تواند در ارائه راهکار برای حل مشکلات اصحاب رسانه شهرستان کمک کند.
وی ادامه داد: برگزاری جلسه با نمایندگی های نشریات در شهرستان از دیگر برنامه های این اداره در آینده خواهد بود.
وی به سابقه و پیشینه درخشان شهرستان مراغه در تمامی حوزه ها اشاره کرد و گفت: انتظارات از این شهرستان بالاست و نشریات به عنوان یکی از تاثیرگذارترین حوزه ها در بحث معرفی مراغه از جایگاه خاصی برخوردار هستند.
وی آسیب شناسی مشکلات اصحاب رسانه و نشریات مراغه را ضروری عنوان کرد و افزود: هم اندیشی با اصحاب رسانه و صاحبان فکر، ارائه راهکارها و پیشنهادات علمی وعملی و جمع بندی کلی آن ها می تواند در آسیب شناسی مشکلات این قشر موثر واقع شود.
وی به دلایل عدم استقبال از نشریات شهرستان نیز اشاره کرد و افزود: کپی اخبار از نشریات معتبر، عدم تولید محتوا و غنی سازی مطالب، سطحی نگری در گزارشات و مطالب درج شده، تعدد نشریات در شهرستان و عدم انسجام و وحدت درونی بین نشریات از مهمترین این دلایل است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه به نگاه ویژه مسئولان شهرستان به موضوع اطلاع رسانی اشاره کرد و افزود: مدیریت شهرستان نگاه ویژه ای به این حوزه دارد و باید از این فرصت برای حل مشکلات نهایت استفاده را داشته باشیم.
فیاض اضافه کرد: اختلاف سلیقه جز ضروریات رشد و تعالی نشریات شهرستان است ولی نباید این اختلاف سلیقه و کینه ورزی های شخصی مانع رشد و سد راه مطبوعات شود.
وی همچنین افزود: ثبت نام خبرنگاران در سیستم جامع رسانه ای کشور برای تاسیس و ایجاد خانه مطبوعات در شهرستان ضروری است.
وی با اشاره به تشکیل شورای روابط عمومی های شهرستان افزود: از این پس دعوت به جلسات و همایش ها با توجه به مصوبه ی شورای روابط عمومی شهرستان از طریق مدیرمسئولان خواهد بود و روابط عمومی ها به صورت مستقیم با مدیران مسئول در ارتباط خواهند بود.
وی به صدور کارت خبرنگاری از سوی مدیران مسئول برای خبرنگاران نیز اشاره کرد و افزود: مدیران مسئول موظفند خبرنگاران نشریات را به اداره ارشاد جهت درخواست احراز هویت و صلاحیت معرفی کنند.
وی ادامه داد: اداره ارشاد براساس آن از طریق مراجع مرتبط شخص معرفی شده را استعلام و نتیجه را به مدیرمسئول نشریه و فرمانداری شهرستان اعلام و سپس کارت خبرنگاری از سوی مدیرمسئول با تعیین مدت اعتبار صادر خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه از این پس خبرنگاران بدون داشتن کارت خبرنگاری نمی توانند در جلسات شرکت کنند، افزود: نحوه حضور در جلسات، مطالب درج شده در نشریه، نحوه طرح سووال و برخورد و پوشش خبرنگار از مهمترین اولویت ها در صدور کارت خبرنگاری در راستای ساماندهی اصحاب رسانه شهرستان است.
وی در پایان پس از بررسی نظرات مدیرمسئولان نشریات حاضر در جلسه به مصوبه های این نشست اشاره کرد و افزود: الزام ادارات شهرستان از طریق فرمانداری جهت همکاری با نشریات، پیگیری توزیع نشریات در شرکت های مسافربری، تعیین یک ماه فرصت برای فعالان رسانه ای شهرستان جهت عضویت در خانه مطبوعات استان و ثبت نام در سامانه جامع رسانه ای کشور و شناسنامه دار کردن کانال های فعال در فضای مجازی از سوی مراجع مربوطه را از جمله مصوبات این جلسه عنوان کرد.
در حال حاضر 16 نشریه محلی، سه نمایندگی روزنامه سراسری، چهار نمایندگی ویژه نامه، چهار نمایندگی خبری نشریه ها، پنج نمایندگی خبرگزاری و پایگاه خبری در مراغه فعالیت می کنند.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/9880
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.