به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی این اداره کل، محمد محمدپور در دیدار با اصحاب رسانه شهرستان اهر اظهارکرد: با تعامل و هماهنگی‌های انجام شده مشکلی در بحث بیمه فعالان این عرصه نداریم و تلاش شده علاوه بر بیمه تأمین اجتماعی این عزیزان از بیمه تکمیلی نیز بهره‌مند شوند.
وی گفت: در سفر اخیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به آذربایجان شرقی نیز برخی مشکلات در خصوص محدودیت بیمه هنرمندان مطرح و در این خصوص دستورات لازم صادر شد.
وی با اشاره به جایگاه هنر عاشیقی در استان آذربایجان‌شرقی به خصوص منطقه ارسباران و قره‌داغ، راه‌ اندازی انجمن هنر عاشیقی را در مرکز استان در تقویت و ساماندهی و حل مشکلات صنفی این هنرمندان موثر برشمرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از سیاست‌های اصلی این اداره کل را واگذاری برنامه‌های فرهنگی به خود اهالی فرهنگ و هنر اعلام کرد و افزود: خوشبختانه این طرح با استقبال بسیار خوب هنرمندان و فعالان فرهنگی مواجه شده که انتظار داریم با تقویت و راه‌اندازی انجمن‌های مختلف در حوزه فرهنگ و هنر بتوانیم به صورت قانونمند از این قشر فعال و پویا حمایت لازم و کافی را به عمل آوریم.
وی تشکیل انجمن‌های فرهنگی و هنری را گامی اساسی به منظور بهره‌مندی از تسهیلات و امکانات وزارت فرهنگ و ارشاد در حمایت از این قشر برشمرد و ساماندهی هنرمندان و سایر اقشار حوزه مرتبط با فرهنگ در قالب انجمن‌های فرهنگی هنری را خواستار شد.
محمدپور یکی از سیاست‌های این اداره را پرهیز از تمرکزگرایی و توجه همسان به شهرستان‌های مختلف استان براساس توانمندی‌ها و قابلیت‌های این مناطق عنوان کرد و با اشاره به پیشینه فرهنگی و تاریخی منطقه اهر و ارسباران، اجرای موفق جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران به مرکزیت شهرستان اهر را گامی عملی در این راستا برشمرد و افزود: این اداره کل از ایده‌های ارزشمند و پیشنهاد اصحاب فرهنگ و هنر حمایت می‌کند و آمادگی دارد از طرح‌های فرهنگی منطقه و برگزاری جشنواره‌های فرهنگی، هنری حمایت کند.
وی گفت: اقتصاد فرهنگی در جوامع پیشرفته نهادینه شده و از این منابع فرهنگی برای توسعه اقتصادی استفاده می‌شود ولی متأسفانه این امر در کشور ما فرهنگ سازی نشده که امیدواریم با تدبیر لازم و همراهی اصحاب فرهنگ و هنر بتوانیم زمینه را برای درآمدزایی و رونق اقتصادی با عرضه محصولات فرهنگی فراهم و اشتغال پایدار را در این عرصه فراهم کنیم.
محمدپور تقویت فرهنگ اسلامی با بهره‌مندی از آداب و سنن و پیشینه‌های درخشان در این حوزه را یادآوری و بر ترویج نشاط و شادابی در جامعه تأکید کرد.
وی حوزه فرهنگ را یک حوزه تخصصی با انسان‌های فرهیخته و علاقه‌مند به فرهنگ و هنر برشمرد و افزود: افراطی‌گری جایگاهی در حوزه فرهنگی ندارد و باید با خردورزی و تعامل مثبت و سازنده با آنها زمینه بهره‌مندی از تجربیات و ایده‌های شان را فراهم کرد.
مهدی زارعی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر هم از عملکرد این اداره در حوزه فرهنگی، هنری و ادبی گزارشی ارائه کرد و در ادامه اهالی فرهنگ و هنر و رسانه در نشستی صمیمی سه ساعته مسائل و مشکلات و دغدغه‌های خود را با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون هنری این اداره کل مطرح کرده و تقویت جایگاه این اداره برای حمایت‌های لازم از هنرمندان و برگزاری برنامه‌ها و جشنواره‌های متنوع فرهنگی و هنری در شهرستان اهر را خواستار شدند.
در حدود 300 نشریه و پایگاه خبری در آذربایجان شرقی فعال است.
انتشار: پرویز انصاری
3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.