به گزارش ایرنا، علی عباسی روز یکشنبه در نشست علنی شورای شهر مراغه با اشاره به اینکه بیشتر نامه های وصولی، مربوط به مشکلات مناطق محروم شهر است افزود: در این راستا اعضای شورای شهر برنامه های ویژه ای برای رفع مشکلات این مناطق در نظر دارند.
وی به سفر اخیر استاندار به شهرستان مراغه اشاره کرد و افزود: بررسی مشکلات واحد های تولیدی، شهرک صنعتی، آزاد راه مراغه - هشترود و مشکلات مربوط به منبع سوخت فرودگاه سهند از جمله مهمترین برنامه های سفر استاندار به شهرستان بود.
وی به بازدید استاندار از پروژه های در دست اجرای شهرداری نیز اشاره کرد و گفت: در این سفر استاندار برای حل مشکلات زیرساخت های مسیر دانشگاه مراغه و همچنین کارخانه آسفالت مراغه قول پیگری و مساعدت داد.
عباسی با اشاره به جذب سرمایه گذار در شهرستان افزود: با ورود بخش خصوصی به پروژه های عمرانی و تولیدی شهر، بسیاری از مشکلات توسعه شهرستان حل و زمینه اشتغال برای جوانان فراهم می شود.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر نیز در این جلسه گفت: در جلسه اخیر کمیسیون نامگذاری پیشنهاد مربوط به مناطقی از شهرداری منطقه 2 و 3 بررسی شد.
ناظم عزیزی اضافه کرد: به زودی بیش از یک هزار و 37 تابلو راهنما در میادین و کوچه های مراغه نصب می شود.
وی به اولویت های کمیسیون فرهنگی نیز اشاره کرد و افزود: بررسی عملکرد فرهنگی سازمان ها، همسویی سازمانی، بررسی آسیب های اجتماعی، برنامه ریزی های کوتاه و بلند مدت فرهنگی و انسجام فرهنگی از مهمترین اولویت های این کمیسیون است.
عزیزی اضافه کرد: به زودی کمیته بندی های نکوداشت روز مراغه در کمیسیون فرهنگی بررسی و دبیرخانه دائمی نیز شروع به کار خواهد کرد.
وی به برنامه های فرهنگی شورای شهر اشاره کرد و گفت: برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب و کتابخوانی، مسابقه کتابخوانی در هشتم آبان ماه سالجاری به صورت اینترنتی در مراغه برگزار خواهد شد.
وی اضافه کرد: این مسابقه با محوریت تربیتی اجتماعی و با موضوع نامه امام علی(ع) به امام حسن با توجه به آموزه های نهج البلاغه برگزار می شود.
وی به جشنواره های شورا در سالجاری اشاره کرد و افزود: مراغه در آیینه هنر، شعر و موسیقی با محوریت مراغه، تور مراغه گردی از برنامه و جشنواره هایی است که با حمایت شهرداری و شورای شهر برای معرفی و شناساندن مراغه در سالجاری برگزار خواهد شد‌.
شهر مراغه به عنوان بزرگترین شهر آذربایجان شرقی بعد از تبریز حدود 180 هزار نفر جمعیت دارد این شهر در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی و 607 کیلومتری تهران قرار گرفته و در ابتدای دوران فرمانروایی ایلخانان مغول، پایتخت این سلسله بوده است.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/9880
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.