آنان عنوان کردند: قول مساعد تعیین تکلیف نهایی این طرح عمرانی از سوی استانداری مرکزی پایان خردادماه امسال اعلام شده بود اما هنوز عملی نشده است.
این مالکان مطرح کردند: تعیین تکلیف طرح 58 متری اراک طولانی شده و هر بار عملیات اجرایی آن به تاخیر افتاده است که باید در این راستا پاسخ شفاف به مالکان داده شود.
سهند ستوده نماینده مالکان طرح 58 متری اراک در جمع اعضای شورای شهر و شهردار اراک، گفت: بیش از 70 نفر از مالکان محدوده این طرح مراتب اعتراض خود را به دیوان عدالت اداری تسلیم کرده اند و تعدادی از این افراد حکم دیوان مبنی بر محکومیت شهرداری را دارند.
رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک در جمع مالکان طرح 58 متری اراک گفت: تصمیم های اجرایی در خصوص این طرح پیش از فعالیت شورای پنجم بوده و این شورا کوشیده است که در تعیین تکلیف شرایط طرح 58 متری اثربخش باشد.
کاوه فلک افلاکی افزود: مسائل و مشکلات طرح58 متری به عنوان یکی از برنامه های مهم شورای شهر اراک است و تاکنون پیگیری های زیادی در این راستا انجام شده است.
وی بیان کرد: شورای راهبردی در این راستا تشکیل شده که محوریت آن بر عملیاتی شدن این طرح عمران شهری استوار است.
رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک ادامه داد: سرمایه گذرانی نیز برای اجرای این طرح اعلام آمادگی کرده اند اما، برخی مالکان حق ساخت و ساز را به دیوان عدالت اداری برده و حکم گرفته اند که شهرداری باید بر اساس آن پروانه صادر کند.
شهردار اراک نیز در جمع مالکان طرح 58 متری اراک گفت: احکام دیوان عدالت قابل اجرا است و آنچه قانون حکم کند اجرا خواهد شد.
داود تاجران بیان کرد: طرح 58 متری اراک اجرا می شود و امکان لغو آن وجود ندارد.
شهردار اراک ادامه داد: در 2 روز آینده نشستی با بانک تجارت و سپه برای تامین بودجه این طرح در تهران برگزار خواهد شد و بانک های نامبرده اعلام کرده اند این اعتبار را تا چهار ماه آینده به حساب شهرداری برای اجرای طرح واریز می کنند که احتمال افزایش این مدت نیز وجود دارد.
تاجران اظهار داشت: اجرای طرح 58متری قطعی است و صدور پروانه به صورت مجزا به مالکان به نفع آن ها نیست اما هر فردی که حکم دیوان عدالت را دارد می تواندبرای دریافت مجوز اقدام کند.
مالکان در این نشست مسائل و مشکلات مختلف خود را بیان کردند و مقرر شد فردا (یکشنبه) نشستی با حضور نمایندگان طرح 58 متری اراک در دفتر شهردار برای پاسخگویی به سوالات برگزار شود.
طرح 58 متری اراک از سال 1383 در دستور کار شهرداری قرار گرفته و از میدان حضرت ولیعصر (عج) تا خیابان میرزای شیرازی به طول یک هزار و 800 متر است.
کلانشهر اراک مرکز استان مرکزی است و در این شهر بیش از 520 هزار نفر جمعیت زندگی می کند.
3005/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.