مدیرکل اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی از وجود هفت هزار و 500 مدرسه در آذربایجان شرقی خبر داد که عمر مفیدشان را از دست داده‎ و فرسوده شده‎اند.
 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، محمدرضا عیدی در نشست خبری با اهالی رسانه با بیان این مطلب اظهار کرد: 10 هزار و 200 کلاس از مجموع 24 هزار کلاس فیزیکی در استان، مستحکم  و شش هزار و 200کلاس نیز نیمه مستحکم بوده و نیازمند مقاوم سازی هستند.
 
وی در ادامه، مجموع پروژه‎های سال جاری را 68 پروژه و در قالب 412 کلاس عنوان کرد و گفت: 26 مورد از این پروژه‎ها، مردمی و 24 مورد مشارکتی و 18 مورد نیز دولتی است، در سال گذشته نیز 73 پروژه در قالب 347 کلاس تحویل داده شد که 17 پروژه دولتی، هفت پروژه مشارکتی و 49 پروژه نیز مردمی بود. هم اکنون 140 مدرسه خیرساز در دست ساخت در سطح استان وجود دارد.
 
وی از کاهش اعتبارات عمرانی در قانون بودجه 97 خبر داد و گفت: این کاهش در سطح استان، 39.6 درصد است که امیدواریم از سوی خیران، جبران شود، با وجود خیران مدرسه ساز متعدد در استان، اکثر خیران به ساخت مدارس در سایز کوچک تمایل دارند.

مدیرکل اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی با اشاره به میزان تخصیص اعتبارات در سال گذشته بیان کرد: میزان تخصیص استانی (ماده 180) در سال گذشته حدود 30 درصد و میزان تحقق تملک دارایی نیز حدود 70 درصد بود.
 
وی در ادامه از عدم تحقق قانون برداشت ارز از صندوق توسعه برای تجهیز و بازسازی مدارس در برنامه ششم توسعه خبر داد و گفت: این قانون در سال 85 به تصویب رسیده و در برنامه ششم نیز بنا بود تا سه میلیارد دلار از صندوق توسعه ارزی به این منظور اختصاص داده شود که تا کنون خبری از آن نشده است.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: مدارس جدید از نظر تجهیز مشکلی ندارند و تمامی استانداردها در مدارس نوسازی شده، رعایت شده است، تلاش کرده‎ایم تا از هر 12 کلاس، سه الی چهار کلاس را هوشمندسازی کنیم.

عیدی در ادامه از وجود 300 مدرسه در قالب کانکس در استان خبر داد و افزود: در سال گذشته، 31 مدرسه‌ی کانکسی به مدارس سنتی تبدیل شدند، اما در برخی موارد مانند، صعب‌العبور بودن منطقه، کوچ خانواده‎ها به شهر و جمعیت کم دانش آموزان، تبدیل کانکس به مدرسه، توجیه اقتصادی ندارد. Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.