جلیل اسلامی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح در راستای سنجش سلامت نوآموزان برای حضور در پایه اول ابتدایی در سال تحصیلی آینده در پایگاه های سنجش سلامت دانش آموزان اجرا می شود.
وی ادامه داد: بر این اساس، تمام خانواده هایی که فرزند 6 سال تمام دارند در زمان مراجعه به مدارس برای ثبت نام در پایه اول ابتدائی برای سنجش سلامت به نزدیکترین پایگاه سنجش معرفی می شوند.
وی با تاکید براهمیت سنجش سلامت دانش آموزان اضافه کرد: در این پایگاه های سنجش سلامت، نوآموزان مورد ارزیابی بینایی، شنوایی، مراقبت سلامت و آمادگی تحصیلی قرار می گیرند.
وی گفت: با توجه به سنجش های اولیه در این پایگاه ها، در صورتی که در سنجش سلامت، نوآموزی مشکلی نداشته باشد، روند ثبت نام او انجام خواهد شد و اگر سنجش سلامت نوآموز دارای ابهام باشد، برای ارزیابی مجدد به بخش تخصصی ارجاع داده می شود.
وی 2 پایگاه سنجش سلامت فاریابی و بوستان مراغه را مرکز سنجش اولیه دانش آموزان و نوآموزان در این شهرستان اعلام کرد و افزود: همچنین آن دسته از نوآموزان پایه ابتدائی که سال گذشته در ورود به مقطع پیش دبستانی مورد سنجش سلامت قرار گرفته بودند، امسال نیاز به سنجش دوباره نخواهند داشت.
وی ادامه داد: نوآموزان آماده ورود به پایه اول ابتدائی بعد از سنجش سلامت در پایگاه های معرفی شده، باید برای تکمیل معاینات خود به مراکز بهداشتی محل زندگی خود مراجعه کرده و پس از آن اقدام بهتکمیل ثبت نام کنند.
به گزارش ایرنا، امسال حدود چهار هزار و 700 نوآموز در مقطع پایه اول ابتدائی در سال تحصیلی جدید در مراغه مشغول تحصیل خواهند شد.
هم اکنون 43 هزار دانش آموز و سه هزار کادر فرهنگی در 500 مدرسه دولتی و غیر دولتی مراغه در حال تحصیل و تدریس هستند.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی**انتشار:عیسی عطاپور**
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.