به گزارش روز یکشنبه ایرنا، بابک رضی منش در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان گفت: این اعتبار برای سال 96 ابلاغ و برای نخستین بار به حساب فرمانداری واریز شده و تا پایان مرداد ماه سال جاری باید هزینه شود.
وی خاطر نشان کرد: بر اساس ماده 6 قانون برنامه ششم، این اعتبارات فقط جهت اجرای طرح های عمرانی در روستاهای بدون دهیار و مناطق عشایری هزینه خواهدشد.
رضی منش گفت: براساس ماده 38قانون مالیات برارزش افزوده بر اساس شاخص جمعیتی روستاها 70درصد این درآمدها در شهرها و30درصد در روستاها و مناطق عشایری هر ماه به حساب شهرداری ها و دهیاری ها واریز می شود.
وی افزود: براساس همین قانون سهم روستاهای فاقد دهیاری نیز به حساب فرمانداری ها واریز تا با مشارکت اجرایی بنیاد مسکن در همان محل هزینه شود.
وی اعلام کرد: زمان بندی اجرای طرح های مشمول این اعتبار از قبیل طرح های هادی روستایی، سامان دهی آب های سطحی روستایی، ساماندهی شبکه آب شرب و فاضلاب روستایی و عشایری، بهداشت و مدیریت پسماند روستایی و عشایری حداکثر یک سال است.
معاون فرماندار خداآفرین در ادامه با بیان اینکه دولت با نگاه همه جانبه توسعه ای به روند عمران و آبادانی روستاها و مناطق عشایری دارد، گفت: با این نگاه و به منظور ایجاد توازن در توسعه مناطق و بر اساس منایع موجود سعی می کند توزیع عادلانه ثروت در کشور و در نتیجه عدالت اجتماعی محقق شود.
وی گفت: دولت تدبیر و امید برای ریشه کن سازی فقر مطلق اقدامات جدی و اساسی انجام داده و در این راستا صددرصد بودجه نهادهای حمایتی بهزیستی و کمیته امداد تحقق یافته و دریافتی مدجویان و سازمان بهزیستی 3یا 4برابر شده است.
معاون فرماندار خداآفرین همچنین با تاکید بر اینکه مسوولان شهرستان باید به قوانین و مسایل حوزه کاری خود آشنایی کامل داشته باشند، یادآوری کرد: سیاست های کلی نظام، سیاست های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، برنامه پنج ساله توسعه کشور و تکالیف مندرج دراین برنامه از جمله مواردی است که مسوولان باید اشراف داشته باشند.
وی با بیان اینکه مطابق مصوبات کمیته برنامه ریزی شهرستان این اعتبارات توزیع می شود، تسریع در برنامه ریزی جهت اجرای طرح های این مناطق را خواستار شد.
وی گفت: دراین کمیته براساس اولویت بندی و نیاز شهرستان برنامه ریزی خواهدشد تا طرح ها با مشارکت دستگاه های اجرایی و در مدت زمان مقرر عملیاتی شده و به اتمام برسد.
معاون فرماندار خداآفرین با اشاره به اهمیت و ضرورت راه های دسترسی روستاها، گفت: طرح های راه روستایی، آب شرب و طرح هادی روستایی در اولویت هستند.
وی اعلام کرد: زیرسازی، بهسازی و آسفالت راه ارتباطی 7روستا در بخش مرکزی، 4روستا در بخش منجوان و یک روستا دربخش گرمادوز شهرستان و نیز احداث منبع آب شرب روستای ددلو در بخش مرکزی و روستای کهلجیک در بخش گرمادوز از جمله طرحهای مورد پیشنهادی در این کمیته برای استفاده از اعتبارات روستاهای فاقد دهیاری و مناطق عشایری است.
شهرستان خداآفرین که در 28اسفندماه 89 از بخش به شهرستان ارتقا یافت دارای سه بخش، هفت دهستان، یک شهر و 185روستای دارای سکنه است.
تعداد 104روستای شهرستان دارای دهیاری و 72 روستای فاقد دهیاری است.
/3071/7468/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.