به گزارش ایرنا، محمد کلامی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: طرح استعداد سنجی بین افراد 20 تا 50 ساله انجام شده و برای 37 هزار نفر مشاوره شغلی ارائه خواهد شد تا بر اساس سند تدبیر و توسعه استان و ارزیابی نیازهای بازار، آموزش های شغلی ارائه شود.
وی ادامه داد: رسالت اصلی کمیته امداد مبارزه با فقر فرهنگی است و باید آموزه های فرهنگی و باورهای مذهبی و انقلابی به درون خانوارهای تحت پوشش نفوذ پیدا کند.
کلامی، رویکرد کمیته امداد در سال جاری را ایجاد اشتغال پایدار برای خانوارهای تحت حمایت خود عنوان کرد و افزود: اشتغالزایی در مشاغلی که مقطعی و موقتی نباشند و به خودکفایی خانوارها کمک کنند مورد توجه این نهاد است.
وی با بیان اینکه کمیته امداد یک اورژانس اجتماعی است، اظهارکرد: این نهاد در لبیک به دغدغه های مقام معظم رهبری در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، بیش از 20 درصد سطح اشتغال استان را به خود اختصاص خواهد داد.
مدیرکل کمیته امداد استان با اشاره به اینکه به دنبال خودکفا کردن خانوارها و کاهش جامعه مددجویی هستیم، تاکید کرد: در سال جاری توانمندسازی و خودکفا کردن بیش از پنج هزار خانوار از جمله برنامه های اصلی این اداره کل است.
وی با اشاره به اینکه برای مبارزه با فقر ابتدا باید منشاء بروز فقر را درمان کرد،افزود: باید سیاست های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی به گونه ای سازماندهی شوند که فقر در جامعه تولید نشود.
کلامی با بیان اینکه خانه دار کردن مددجویان فاقد مسکن از جمله سیاست های این اداره کل است، گفت: در سال جدید یک هزار و 500 واحد مسکن برای مددجویان احداث می شود و از خیران مسکن ساز انتظار داریم کمیته امداد استان را در تامین مسکن نیازمندان کمک کنند.
مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی در خصوص ساماندهی صندوق های صدقات کمیته امداد استان اظهار کرد: با هماهنگی فرمانداران صندوق های صدقات در سطح استان ساماندهی و صندوق هایی که متولی مشخص و قانونی ندارند جمع آوری می شوند.
خبرنگار: مینا بازگشا ** انتشار:محمد رستگار
6120/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.