به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز با بیان اینکه دشمنان امیدوار بودند تا پس از ارتحال امام (ره) برای براندازی نظام اسلامی قدم بردارند، افزود: مجلس خبرگان رهبری در کمتر از 24 ساعت پس از ارتحال امام (ره) با انتخاب شایسته رهبر معظم انقلاب آرزوی آنان را به یاس تبدیل کرد.
وی اظهار داشت: پس از ارتحال امام (ره) رهبر معظم انقلاب هدایت مسلمانان جهان را بر عهده گرفتند و اکنون با رهبری ایشان انقلاب اسلامی ایران با همان صلابت و اقتدار دوران امام راحل هدایت می شود.
امام جمعه تبریز یادآوری کرد: مدیریت هوشمندانه رهبر معظم انقلاب از بروز چندین جنگ جلوگیری کرد و حوادث مختلفی در داخل و خارج از کشور مانند حادثه 11 سپتامبر، دادگاه میکونوس، فتنه سال 88، تحولات منطقه و موج بیداری اسلامی به خوبی مدیریت شد.
حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به سالروز ارتحال امام (ره) ادامه داد: امام راحل به همه فهماند که انسان کامل شدن و تا نزدیکی مرزهای عصمت پیش رفتن افسانه نیست و حرکات وی ما را به یاد امامان(ع) و پیامبر اسلام (ص) انداخت.
وی با بیان اینکه حرکات، اعمال و رفتار امام (ره) موجب ماندگاری وی شده است، گفت: امام راحل حامی محرومان و مستضعفان بود و ایستادگی قاطعانه در برابر مستکبران و تاکید بر استقلال کشور و رد سلطه پذیری وی نباید فراموش شود.
خطیب جمعه تبریز اظهار داشت: در زمان کنونی رهبر معظم انقلاب نیز همان خط و مسیر امام راحل را در رابطه با استعمار و استکبار و رد سلطه گری ادامه می دهد.
حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به تاکیدهای امام راحل بر وحدت و یکپارچگی مسلمانان ادامه داد: خدامحوری، حق پذیری، شرح صدر، آرامش، توکل به خدا در برابر دشمنان، احتیاط در عمل، وقت شناسی و نظم از ویژگی ها و خصوصیات فردی امام راحل بود.
وی حسن خلق، زهد و ساده زیستی، پیاده روی و اهمیت به بهداشت، آراستگی ظاهر، شجاعت، هنرمندی و هنرپروری را از دیگر خصوصیات فردی امام راحل اعلام کرد.
امام جمعه تبریز یادآوری کرد: صدور فتوای ارتداد سلمان رشدی، نامه به گورباچف و فروپاشی شوری سابق، اتکا نداشتن به قدرت های جهانی، نفی سلطه پذیری و سطله گری، حفظ کیان کشور و اظهار همدردی با مستضعفان جهان نمونه ای از برخورد امام راحل با نظام بین الملل و محورهای سیاست خارجی وی بود.
حجت الاسلام آل هاشم افزود: مبارزه راهبردی امام راحل با رژیم اشغالگران قدس موجب نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس شد که این روز یکی از یادگارهای ارزشمند وی است.
وی با دعوت از مردم برای شرکت گسترده و با عظمت در راهپیمایی روز قدس گفت: مردم با درک صحیح از زمان برای یادآوری یادگار ارزشمند امام راحل و پاسخگویی به یاوه گویی های اخیر رژیم اشغالگر صهیونیستی در این راهپیمایی با عظمت شرکت کنند.
امام جمعه تبریز همچنین از مردم دعوت کرد تا در آیین گرامیداشت یاد امام راحل که بعد از ظهر روز دوشنبه در مصلای تبریز برگزار می شود، شرکت کنند تا شعائر اسلامی را حفظ و ارزش های اسلامی را تقویت کنند.
حجت الاسلام آل هاشم قیام 15 خرداد سال 1342 را مفتاح نجات اسلام دانست و اظهار داشت: این قیام خونین سند جنایت رژیم پهلوی و مخالفت ملت ایران با استعمار جهانی، انعقاد نقطه مقاومت و سرآغاز نهضت اسلامی به رهبری امام راحل و روحانیت بود.
وی در این آیین به فضیلت شب های قدر، کمک شب گذشته خیران در جشن گلریزان، شرکت مردم در کارهای اجتماعی به جای اسراف در هزینه کردن برای مراسم های یادبود اموات و تجمع رانندگان و کامیون داران اشاره کرد و گفت: باید زودتر به خواسته ها و مطالبات معقول اصناف و کامیون داران رسیدگی می شد تا مطالبات آنان به این مرحله نمی رسید.
حجت الاسلام آل هاشم همچنین با اشاره به هفته محیط زیست از مردم خواست برای حفظ محیط زیست از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی استفاده نکنند و به پرورش گل و گیاه، تفکیک زباله و استفاده از وسایل نقلیه عمومی روی بیاورند.
8023/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.