پدر علم مدیریت ایران تاکید کرد: دنیا را بدون جنگ می‎توان گرفت، ژاپنی‎ها پس از تحمل مشکلات هیروشیما، با داد و فریاد، پاسخ کشور مهاجم را ندادند و کاری کردند که ماشین‎های ژاپنی در خیابان‎های آمریکا و تلفن ساخت ژاپن بر میز رییس جمهور آمریکا قرار گیرد. 
 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، سید مهدی الوانی در دومین همایش بین‎المللی مدیریت کسب و کار در تالار وحدت دانشگاه تبریز با بیان این مطلب اظهار کرد: در این دنیای رقابتی هر کس به دنبال منافع ملی خودش است و نمی‎توان از کسی انتظار داشت که با ما راه بیاید ، باید خودمان به فکر خودمان باشیم، کشور ما پر از منابع بوده و سرزمین چهار فصل است، با مدیریت درست هر خطه‎اش، بهترین نتیجه را می‎گیریم.
 
وی ادامه داد: برای موفقیت در عرصه‎ی تولید جهانی نیاز به انقلاب ذهن و تغییر ذهنیت و افکار کارگر، مدیر و کارفرمایان است، تغییر هیچ رفتاری بدون تغییر ذهنیت ممکن نیست، در زمینه‎ی تولید نیز کالای ایرانی زمانی خریداری می‎شود که از کیفیت کافی برخوردار باشد، زمانی جنس ژاپنی در قیاس با جنس آمریکایی، انتخاب نمی‎شد، اما با تغییر ذهنیت بود که اکنون کالاهای تولیدی این کشور با آمریکا رقابت می‎کند.
 
تمامی کالاهایمان در یک دور باطل تولید می‌شوند
وی در ادامه بهبود مستمر و مداوم را از راهکارهای ورود به عرصه‎ی تولید جهانی عنوان کرد و گفت: باید باور کنیم در یک نقطه ایستادن و حرکت نکردن در دنیای امروز به معنای عقب ماندگی است، اینکه هیچ تحولی در کالاهایی که از گذشته تا کنون تولید کرده‎ایم، رخ نداده است، مایه تاسف است، تمامی کالاهایمان در یک دور باطل تولید می‌شوند، در بازار جهانی هیچ خودرویی نمی‎بینید که نسبت به خودروی تولید شده در سال قبل، ویژگی ممتازی نداشته باشد.
 
چهره‎ی ماندگار علم مدیریت ایران، فرهنگ نابسندگی و راضی نشدن را از راه‌های موفقیت در تولید جهانی دانست و بیان کرد: گاهی رضایت از وضعیت موجود، قدرت رها شدن را از ما می‎گیرد، در برخی موارد، کالای تولیدی‌مان در گذشته، کیفیت بهتری از کالای کنونی دارد!.
 
وی در ادامه با اشاره به یک تئوری در تولید جهانی گفت: پیش کنشی به معنای خلاقیت و آفریدن چیزهای جدید و ایجاد نیازهای جدیدی برای مصرف کنندگان است که ما از این ویژگی برخوردار نبوده و بازیگر حادثه‎هایی هستیم که دیگران آفریده‎اند، در این رویکرد با پیش بینی آینده، نیازسنجی می‎شود، باید به این نتیجه برسیم که دوران عمل کردن و منتظر نتیجه شدن، سپری شده است.
 
وی با تاکید بر نقش دانش در دنیای تولید بیان کرد: ما با دانش قهر هستیم و دانش را در اغلب اموراتمان کنار گذاشته‎ایم، امروزه کشورهایی که منابع زیرزمینی زیادی دارند، مورد احترام نیستند، بلکه کشورهایی مورد تایید هستند که منابع دانش خوبی داشته باشند، متاسفانه هزینه‎ی تربیت نیروی جوان را ما پرداخت می‎کنیم و نتیجه را سایر کشورها برداشت می‎کنند، جای تاسف است که نیروی انسانی ما به سایر کشورها رفته در ان جا موفق می‎شود.
 
الوانی تاکید کرد: با توجه به تغییر دانش با سرعت بسیار زیاد، واژه ‏هایی مانند فارغ‎التحصیل، امروزه معنایی ندارند، جامعه باید مبتنی بر دانش باشد نه محلی برای آزمون و خطا، جامعه آزمایشگاه ما نیست.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: این سازمان‎ها به سازمان‌های بدون خطا معروف بوده و مردم اعتماد زیادی به آن‎ها دارند و بروز حوادث و جبران آن از طریق بیمه، جایی در این سازمان‎ها ندارد، به طوری که بروز خطا در آن پذیرفته نیست و چنین سازمان‎هایی در عرصه تولید موفق هستند.   
وی در پایان متذکر شد: ما مسائل عمده‎تر را تجربه کرده‎ایم ، خم شده و دوباره قامت راست کرده‎ایم، آینده متعلق به جوانان است و می‎توانند با استفاده از منابع و هوشمندی آینده را بسازند. Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.