«اعضای شورای اسلامی شهر تهران هفت نفر شامل سید محمدعلی افشانی، محمد ابراهیم انصاری لاری، محمود حجتی، سیدمحمود حسینی، سمیع الله حسینی مکارم، پیروز حناچی و حجت الله میرزایی را به عنوان گزینه های اصلی برای تصدی پست شهرداری پایتخت انتخاب کردند که با اعلام انصراف انصاری لاری و حجتی، تعداد نامزدهای موردنظر شورا به 5 نفر رسید.»
به گزارش ایرنا، حناچی روز دوشنبه در شصت و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با ارائه برنامه خود برای تصدی پست شهرداری افزود: تقویت زیرساخت های شهر، بهبود محیط کسب و کار شهری، حذف پیکرهای زایش فساد به منظور تحقق شهری زیست پذیر از دیگر برنامه های من برای مدیریت شهر تهران است.
وی با تاکید بر نقش موثر شورا و ضرورت تعامل با این نهاد مردمی، اظهار داشت: معتقدم نظام تنها سه رکن ندارد و شورای عالی استان ها رکن چهارم در مدیریت است.
حناچی در خصوص وضعیت درآمدهای پایدار شهرداری تهران نیز گفت: 79 درصد تامین مالی کلان شهرهای ایران از طریق ساخت و ساز است که این سهم در تهران 82 درصد است.
نامزد تصدی پست شهرداری تهران با بیان اینکه ساخت و ساز بی رویه باید به شکل لایحه ای به مجلس ارجاع و پیگیری شود، افزود: نقش عوارض ارزش افزوده حدود 19 درصد منابع را به خود اختصاص می دهد که علاوه بر مالیات محلی و ملی سهم بهای خدمات را باید افزایش دهیم.
حناچی با تاکید بر اینکه شهرداری با منابع نقد اداره نمی شود، تصریح کرد: مشکل مالی شهرداری بحرانی ملی است و نیاز به گفت وگوی سران قوا دارد.
وی همچنین به چالش های ساختاری پیش رو شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: مناسبات شهری با سطوح حاکمیت، کاهش سرمایه اجتماعی، بی اعتمادی به نظام مدیریت شهری، محدودیت منابع مالی و درآمد های ناپایدار، نادیده گرفتن حق زنان در مدیریت شهری، ناتوانی در مدیریت هزینه، ورود به وظایف و مسئولیت های سایر سازمان ها، نظام غیر تخصصی اداره شهر، نظام سازمانی فربه و ناکارآمد، فقدان راهبرد مالی، نظام مالی غیر شفاف، دیپلماسی شهری بی برنامه و کم اثر از جمله معضلات نهاد شهرداری است.
این نامزد تصدی پست شهرداری تهران با اشاره به چالش های محتوایی این نهاد نیز افزود: ضعف کیفیت زندگی، آلودگی هوا، فرسودگی بافت شهری، ضعف در نظام حمل و نقل، خطر پذیری بالای شهر در مقابل بلایا و فرسودگی زیرساخت های شهری از جمله مشکلات این بخش است.
وی با تاکید بر مدیریت مبتنی بر خلاقیت در شهر تهران، گفت: آمار نیروی انسانی شهرداری تهران از 23 هزار نفر (دوره کرباسچی) امروز به ٦٨ هزار نفر افزایش یافته است.
این نامزد تصدی پست شهرداری تهران همچنین بر لزوم تامین و توسعه زیرساخت های شهر هوشمند با استفاده از توان و ظرفیت داخلی تاکید کرد.
حناچی در بخش دیگر سخنان خود به مشکل خشکسالی شهر تهران اشاره و تصریح کرد: مشکل آب با بازچرخانی حل می شود.
وی گفت: حدود 3 هزار و 268 هکتار بافت فرسوده در شهر تهران داریم که بیشتر آن در منطقه 10 قرار دارد.
به گفته حناچی، یکی از اولویت های اصلی شهرداری تهران کاهش سطح بافت فرسوده است.
وی اظهار داشت: توسعه زیرساخت های فضای سبز شهری، قطار برقی سبک شهری، انتقال دائمی نمایشگاه به شهر آفتاب، توسعه محورهای پیاده، و احیای میراث صنعتی تهران نیز از دیگر برنامه های مورد توجه در حوزه مدیریت شهری تهران است.
به گزارش ایرنا، قرار است اعضای شورای شهر با بررسی برنامه نامزدهای موردنظر برای مدیریت شهر، 2 نفر را به عنوان گزینه اصلی انتخاب و با انجام رای گیری میان این 2 نفر ، شهردار جدید تهران را انتخاب کنند.
تهرام/9343**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.