فرشاد رستمی روز پنجشنبه در بازدید از تفرجگاه عینالی، از برنامه ریزی برای معرفی اکوسیستم طبیعی، گردشگری و تاریخی این منطقه خبر داد و افزود: با همکاری سازمان عون بن علی، برگزاری جشنواره‏‌های ملی و محلی به مناسب های مختلف و برپایی نمایشگاه های دائمی و فصلی و هدایت تورهای طبیعت گردی، از تمام توان خود برای معرفی تفرجگاه عینالی و جذب حداکثر گردشگران به این منطقه زیبا استفاده خواهیم کرد.
وی با اشاره به مزیت نزدیکی و همجواری تفرجگاه عینالی به شهر تبریز و دارا بودن مناطق بکر و طبیعی و امنیت ایجاد شده در آن، اظهار کرد: این منطقه مستعد توسعه گردشگری طبیعی است و از ظرفیت لازم برای تبدیل شدن به قطب گردشگری استان برخوردار است؛ با سیاست‌گذاری، برنامه ‌ریزی و اجرای برنامه‌های گردشگری و همچنین توانمند‌سازی بخش‌های خصوصی می توان عینالی را به عنوان پایلوت گردشگری طبیعی کلانشهر تبریز معرفی کرد.
مدیرعامل سازمان عمران عینالی نیز با استقبال از پیشنهاد معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، خواستار برگزاری نشست های تخصصی انجمن های فعال در حوزه گردشگری شد.
شمس الله فیروزیان گفت: عینالی با دارا بودن جاذبه‌های گردشگری طبیعی، اماکن تاریخی، جاذبه های گردشگری مصنوعی و ایجاد زیرساخت های لازم در سال های گذشته، آماده همکاری با بخش دولتی و خصوصی برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری به خصوص در بخش اکو توریسم می باشد.
وی با اشاره به ظرفیت های تفرجگاه عینالی، گفت: باید به محدوده پنج هزار و 620 هکتاری عینالی به دید سرمایه نگاه کرد و توسعه صنعت گردشگری در این منطقه یه طور حتم شتغالزایی را به دنبال دارد که برای این امر مهم اداره کل میراث فرهنگی می تواند نقش مهمی ایفا کند.
فیروزیان، هدایت سرمایه گذاران گردشگری به سازمان عون بن علی جهت طرح های مشارکتی در تفرجگاه عینالی را خواستار شد.
به گزارش ایرنا، تفرجگاه عینالی بخش کوچک از یک رشته بلندی های سرخ رنگ معروف به عینالی(عون بن علی) در شمال تبریز است که مرتفع ترین نقطه آن یکهزار و 960 متر از سطح دریا ارتفاع دارد.
کوه عینالی جزو کوه های 'مورو' است که از کوه های مهم نزدیک به کوه عینالی ' دند ' می باشد که جزو ارتفاعات دیدنی و خاص منطقه است.
طرح جنگل کاری و تفرجگاه عینالی که از سال 1383 در حال اجراست پنج هزار و 612 هکتار وسعت دارد که در افزایش سرانه فضای سبز شهر تبریز و تلطیف هوای این شهر نقش فراوانی دارد.
تنها راه دسترسی و آسفالته این تفرجگاه جهت صعود به بالای کوه جاده ای به طول چهار کیلومتر با پیچ و خم های زیاد می باشد که نصب وسایل ورزشی و جنگل کاری طول مسیر و نصب آلاچیق ها منظره زیبایی به آن بخشیده است.
3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.