به گزارش ایرنا، مرتضی آبدار امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه احیا و مرمت ابنیه های تاریخی با مشارکت بخش خصوصی به دلیل محدودیت‌هایی که در زمینه تامین بودجه دولتی برای این آثار وجود دارد، راهکاری اثربخشی است، افزود: هم اکنون این برنامه در دولت دنبال می‌شود و در این راستا چهار بنای تاریخی فوق استان در طرح جدید مزایده صندوق احیا و بهره‌برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی قرار گرفت.
وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه صندوق احیای بناهای تاریخی بتواند با انجام وظایف قانونی خود پیونددهنده مردم و مواریث تاریخی و فرهنگی کشور باشد و زمینه استفاده مردم از این ابنیه را فراهم کند، اظهار کرد: بسترهای قانونی فراهم شده تا در قالب واگذاری‌های صندوق احیا، مشارکت بخش خصوصی و حضور مردم در مرمت، احیا و بهره ‌برداری بهینه از بناهای تاریخی کشور بیش از پیش محقق شود.
آبدار گفت: متقاضیان شرکت در این مزایده ظرف مدت10روز و حداکثر تا پایان وقت اداری 29 اردیبهشت ماه جاری مهلت دارند اسناد مزایده را از دبیرخانه کمیسیون مزایده صندوق احیا به نشانی تهران- میدان بهارستان- خیابان اکباتان – عمارت مسعودیه – ساختمان صندوق احیا به شماره تلفن 33992016-021 و یا از طریق پایگاه اینترنتی صندوق دریافت کنند.
وی ادامه داد: شرکت‌کنندگان در مزایده باید ظرف مدت 10روز از تاریخ پایان مهلت دریافت اسناد، حداکثر تا ساعت 18 روز شنبه 12 خرداد ماه امسال مدارک مربوط را تکمیل و تحویل دبیرخانه و رسید دریافت کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: با توجه به اینکه میراث تاریخی برای همه ما ارزشمند و حفظ و صیانت از بناهای تاریخی یکی از مهم ترین رسالت های این مجموعه است، لذا طرح احیا و بهره برداری سودمند از میراث ماندگار استان می تواند در تقویت ظرفیت های گردشگری استان موثر باشد.
آبدار تاکید کرد: اگر این بناهای تاریخی ضمن حفاظت و صیانت، احیا شوند، می توانند در توسعه و پیشرفت استان نقش کلیدی ایفا کنند.
وی اضافه کرد: در صورت نهادینه شدن فرهنگ احیای بناهای تاریخی با هدف توسعه و گسترش اقتصادی در بین مردم می توان در راستای بحث اقتصاد مقاومتی از پتانسیل زیاد این بخش استفاده کرد.
آذربایجان شرقی با یکهزار و 830 اثر ثبت شده ملی و بین المللی جزو پنج استان برتر گردشگری ایران به شمار می رود.
تبریز به عنوان خاستگاه خانه های قدیمی افزون بر 600 باب خانه قدیمی دارد که تاکنون حدود 400 خانه شناسایی شده است.
3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.