الله قلی قلی زاده روز شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان خداآفرین، وظیفه این نهاد را در راستای تحقق اهداف نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری در حمایت از تولید داخلی، امری مهم و زیربنایی خواند و افزود: نظام آموزش و پرورش کشور در تحقق شعار سال نقش محوری و تعیین کننده دارد.
وی اظهار کرد: هر مقام مسئول باید در جهت تقویت نقاط ضعف و قوت و تبدیل تهدیدها به فرصت ها و ایجاد یک تغییر رفتار مدیریتی تلاش کند.
قلی زاده، کسب رتبه های برتر علمی در کنکور سراسری را نشان دهنده وجود استعدادهای برتر و درخشان در خداآفرین دانست که نیازمند توجه بیشتر مسئولان است.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در این جلسه، آموزش و پرورش را به عنوان یک نهاد انسان محور و توسعه گرا نام برد که به لحاظ گستردگی حلقه اتصال و فصل مشترک بین دولت و ملت محسوب می شود.
جعفر پاشایی با تاکید بر استفاده از تمام ظرفیت های درون و برون سازمانی از جمله ظرفیت خیرین شهرستان، خواستار استخراج شاخص های موجود با موضوعات مشخص در مسایل مختلف و برنامه ریزی و تصمیم گیری در این راستا در شورای آموزش و پرورش شد.
وی خداآفرین را به جهت مرزی بودن و پراکندگی جمعیتی دارای رویکرد حمایتی و تقویتی توصیف و اظهار کرد: در این شهرستان دو هزار و 596 دانش آموز در 90مدرسه در حال تحصیل هستند و این شهرستان رتبه 19 استان در میانگین درصد قبولی دانش آموزان و رتبه اول کشور در پوشش مقطع ابتدایی دارد.
پاشایی با بیان اینکه هفته آینده سرانه کلیه مدارس استان توزیع می شود، گفت: هیچ دانش آموزی نباید به خاطر مسایل مالی از تحصیل باز بماند.
وی ادامه داد: در نتایج کنکور 96 از 12 رتبه برتر کشور چهار رتبه برتر را دانش آموزان آذربایجان شرقی کسب کردند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان با اعلام آمادگی جهت ارایه تجهیزات لازم برای هنرستان ها و مراکز فنی و حرفه ای شهرستان ها، گفت: هر رشته تحصیلی که در هنرستان ها و مراکز فنی و حرفه ای مطابق با ظرفیت های خداآفرین در شورای آموزش و پرورش تصویب شود، مجوز ایجاد آن رشته صادر می شود.
به گزارش ایرنا، فرماندار شهرستان خداآفرین نیز در این نشست با بیان اینکه آموزش و پرورش مهمترین و موثرترین نهاد در تربیت نسل جدید است، فلسفه تشکیل شورای آموزش و پرورش را مشارکت همه اقشار و نهادها در راستای مسئولیت سنگین تربیت نسل جدید عنوان کرد.
احمدعلی اسدپور با تاکید بر توجه و پیشبرد روند آموزش در مدارس بر محور کیفیت مطلوب، یکی از برکات انقلاب اسلامی را ارتقای علم و دانش دانست و افزود: دین اسلام دین آموزش برای زندگی سعادتمندانه دنیوی و اخروی است.
وی اظهار کرد: تشکیل این شورا در راستای خرد جمعی، مشارکت و نظارت مردم در امر تعلیم و تربیت و بهره گیری از کلیه منابع و امکانات و تاسیس، توسعه و تجهیز فضاهای آموزش و پرورش و نیز تسهیل در فعالیت های اجرایی استان ها و شهرستانهاست.
در پایان این جلسه زمین چمن مصنوعی شهرستان خداافرین به مساحت بیش از چهار هزار و 500 مترمربع کلنگ زنی و از محل ایجاد اردوگاه دانش آموزی و پژوهش سرای دانش آموزی شهرستان بازدید شد.
شهرستان خداآفرین با یکهزار و 525 کیلومترمربع وسعت و با برخورداری از 34 هزار نفر جمعیت در 240 کیلومتری شمال شرقی مرکز آذربایجان شرقی و در نوار مرزی رود ارس واقع است.
3038/7468/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.