علیرضا مرزبان روز جمعه در گفت گو با ایرنا افزود: پرداخت به موقع سهم نیم درصدی آموزش و پرورش از درآمدی شهرداری ها، روند بازسازی مدارس تیران و کرون را تسهیل می کند.
وی بیان کرد: در سال 96 شهرداری شهرستان تیران و کرون 140 میلیون ریال بابت سهم نیم درصدی آموزش وپرورش از درآمد شهرداری ها به حساب این اداره واریز کرد که سهم باید به بروز رسانی شود.
مدیرآموزش و پرورش شهرستان تیران و کرون با بیان اینکه این نهاد از میزان درآمدهای شهرداری ها خبرندارد، تصریح کرد: برای به روز رسانی و تحقق کل سهم آموزش و پرورش نیاز به همکاری شهرداری های این شهرستان است.
وی ادامه داد: همکاری شهرداری و دهیاری ها در تامین نیازهای مدارس شهرستان تیران و کرون لازم است و نباید همکاری با مدارس معامله گرانه باشد و مشارکت سازمان ها و نهادها با مدارس شرطی شود زیرا نهاد آموزش و پرورش و مدارس فعالیت اقتصادی انجام نمی دهند.
مرزبان با اشاره به اینکه برخی از کلاس های مدارس فرسوده شهرستان تیران و کرون در کانکس تشکیل می شود، اظهارکرد: علاوه بر مدارس فرسوده و تخریبی با کمبود مدرسه در شهرک های مسکن مهر نیز روبرو هستیم.
بر اساس بند سه ماده 13 قانون تشکیل شورا های آموزش و پرورش، شهرداری ها باید پنج درصد عوارض صدور پروانه های ساختمانی، تفکیک زمین، پذیره و نوسازی را به عنوان سهم این نهاد از مردم دریافت و بطور مستقیم به حساب آموزش و پرورش استان اصفهان واریز کنند.
تیران و کرون دارای بیش از 11 هزار دانش آموز در سه مقطع تحصیلی است که در بیش از 100 مدرسه این شهرستان در حال تحصیل هستند.
شهرستان تیران و کرون با بیش از 71 هزار نفر در 45 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
ت.7131 / 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.