نقی شادمان روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: ثبت نام دانش آموزان استان مازندران از اول خرداد ماه برای پایه اول و پیش دبستانی آغاز شده و تا 31 مرداد ادامه خواهد داشت که باید با در دست داشتن مدارک لازم توسط والدین انجام شود.
وی افزود: ثبت نام از این دانش آموزان در 2مرحله انجام می شود در مرحله اول نام نویسی به همراه مدارک و مستندات همچون رونوشت شناسنامه والدین و دانش آموز و کارت سلامت و در مرحله دوم پس از اعلام نظر پایگاه های سنجش در مورد میزان بهره هوشی دانش آموز و سلامت وی از حیث مواردی همچون ناشنوایی یا کم شنوایی، نابینایی یا کم بینایی و تشخیص موارد دانش آموزان با نیازهای ویژه، ثبت نام صورت می گیرد.
شادمان با تاکید بر طی دوره پیش دبستانی توسط نونهالان و الزام ارائه گواهی این دوره در زمان ثبت نام، افزود: در صورت عدم طی این دوره، دانش آموز برای ثبت نام مکلف به طی دوره 2 ماهه زبان آموزی شامل 150 ساعت آموزش در مدرسه تا پایان شهریورماه، است.
معاون هماهنگی آموزش و پرورش مازندران تاکید کرد: براساس سالنامه آماری همچنین 43 هزار و 611 نونهال امسال وارد پنج سالگی شده و باید در دوره پیش دبستانی ثبت نام کنند.
***ثبت نام 480 هزار و 276 دانش آموز از طریق سامانه سناد
شادمان افزود: ثبت نام دانش آموزان میان پایه برای مقاطع بالاتر نیز پس از پایان امتحانات و تصحیح اوراق بدون نیاز به حضور والدین توسط مدیر مدرسه از طریق سامانه سناد صورت می گیرد.
معاون مدیر کل آموزش و پرورش استان مازندران ادامه داد: در سال تحصیلی جدید تعداد 259 هزار و 838 دانش آموز در 6 پایه ابتدایی و 41 هزار و 818 دانش آموز در پایه هفتم ثبت نام می شوند.
شادمان تعداد ثبت نام شدگان در دوره اول متوسطه را 122 هزار و 195 نفر و در دوره متوسطه دوم نیز 98 هزار و 243 دانش آموز پیش بینی کرد و افزود: با احتساب تعداد 2 هزار و 812 دانش آموز ویژه، بزرگسالان و محصلان آموزش از راه دور، در مجموع تعداد 536 هزار و 246 دانش آموز در سال تحصیلی جدید در 4 هزار مدرسه دولتی و غیردولتی استان مازندران به تحصیل می پردازند.
***شرایط ثبت نام و ادامه تحصیل دانش آموزان متاهل
شادمان درباره شرایط ثبت نام دانش آموزان متاهل گفت: دانش آموزان متاهل در صورت دارا بودن شرایط سنی با رعایت سادگی کامل در پوشش و ظاهر و رعایت برخی نکات اخلاقی در مدرسه می توانند در مدارس عادی و روزانه ثبت نام کنند.
معاون مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران افزود: در غیراینصورت، دانش آموز حق تحصیل در مدارس روزانه را نداشته و باید مطابق قانون در مدارس بزرگسالان و یا به صورت غیرحضوری در مدارس عادی ثبت نام و بدون حضور در کلاس فقط در امتحانات شرکت کند.
خبرنگار: فاطمه رحمتی***انتشاردهنده: سید محسن حسن نیا
/1899/3009
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.