** 55 درصد از مدارس ناحیه یک شهرستان ری فرسوده است
رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان ری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه از 95 مدرسه ناحیه یک شهرستان ری 52 مدرسه قدمت بالای 30 دارند،گفت: 55 درصد از این مدارس در ناحیه یک فرسوده هستند.
بهروز نصیری اظهار کرد: بیشتر مدارس فرسوده در محدوده مرکزی شهر قرار دارند و از 40 هزار دانش آموز ناحیه یک شهرستان ری 17 هزار در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.
وی با بیان اینکه مدارس فرسوده بالای 30 سال در مقابل زلزله ناایمن هستند، عنوان کرد: مدارس فرسوده ناحیه یک شهرستان ری مانند سایر مناطق تهران در مقابل زلزله ناایمن هستند و این وضع به دلیل نبود بودجه برای نوسازی مدارس ایجاد شده است.
وی ادامه داد: اداره نوسازی آموزش و پرورش استان تهران مدارس فرسوده ناحیه یک شهرستان ری را بر اساس میزان ناایمن بودن اولویت بندی کرده است و در خصوص مقاوم سازی این مدارس در مقابل زلزله اقدامات ایمن سازی را انجام داده است.
نصیری در ادامه با بیان اینکه تراکم دانش آموز در برخی مناطق آموزش و پرورش ناحیه یک بسیار بالا است، گفت: مدارس منطقه دولت آباد به صورت 2 شیفته و با تراکم 35 دانش آموز اداره می شوند که این به دلیل حضور اتباع عراقی و ساخت و سازهای مجتمع های مسکونی است.
وی افزود: منطقه دولت آباد به دلیل نداشتن زمین خالی برای ساخت مدرسه به زودی با بحران مدرسه روبرو خواهد شد.

** 21 درصد از مدارس ناحیه 2 شهرستان ری فرسوده است
رئیس آموزش و پرورش ناحیه 2 شهرستان ری نیز در ادامه با بیان اینکه آموزش و پرورش ناحیه 2 شهرستان ری 47 هزار دانش آموز دارد، گفت: دانش آموزان این ناحیه در205 مرکز آموزشی سازماندهی شده اند که از این میزان 43 مرکز آموزش قدمت 23 تا 50 سال دارند.
محمد اسدنژاد ادامه داد: 21 درصد مداری ناحیه یک شهرستان ری فرسوده و در مقابل زلزله ناایمن هستند که 12 هزار و 863 دانش آموز را تحت پوشش دارند.
وی افزود: مدرسه های شهید قلنبر، کوثر(مفید)، آزادگان، شهید ناصری عمری بالای 50 سال دارند.
وی ادامه داد: آموزش و پرورش ناحیه 2 شهرستان ری با همکاری اداره نوسازی اقدامات ایمن سازی مدارس در مقابل زلزله و سوانح طبیعی را انجام داده است ولی با تمام این تمهدات این مدارس نیاز به نوسازی بیشتری دارند.
شهرستان ری دارای چهار مرکز اصلی آموزش و پرورش شامل ناحیه یک، ناحیه دو، بخش کهریزک و بخش فشافویه است که مدیریت آن با اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران است.
3218/6003
امیر جعفری ** انتشار: روح اله صائب
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.