علیرضا راه پیما روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این طرح برای التیام مسائل روحی و روانی زلزله زدگان و به خصوص دانش آموزان زلزله زده که بعد از دست دادن والدین و اعضای خانواده دچار آسیب های روحی و روانی شده و این آسیب ها در آینده آثار سوئی را برای آنان خواهد داشت، اجرا می شود.
وی گفت: آموزش و پرورش تهران روز چهارشنبه فراخوانی را برای اعزام داوطلبانه مشاوران و روان شناسان متخصص منتشر کرد که مشاوران بسیاری از این طرح استقبال کردند و امروز نیز جلسه ای در این رابطه تشکیل شده و شیوه نامه طرح نیز تا پایان امروز تهیه می شود.
راه پیما با اشاره به اینکه در این طرح مشاوران بدون حقوق و به صورت داوطلبانه به مناطق زلزله زده غرب کشور اعزام می شوند، افزود: مقرر خواهد شد هفته ای 10 مشاور براساس نیاز به این مناطق اعزام شوند.
رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران گفت: مشاوران و روانشناسان برای شرکت در این طرح می توانند مشخصات (نام و نام خانوادگی، مدرک تحصیلی، سابقه کار، منطقه محل خدمت) را به اداره مشاوره آموزش و پرورش شهر تهران و یا شماره تلفن 66960862 اعلام کنند.
وی با اشاره به سفر عباسعلی باقری مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران به استان کرمانشاه اظهار کرد: امروز در این سفر ضمن دیدار و جلسه ای با مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه و بررسی موارد کمک رسانی و ارائه خدمات به زلزله زدگان این استان، مکانی مناسب برای استقرار مشاوران و ارائه خدمات این گروه تعیین خواهد شد.
راه پیما گفت: اولین گروه از این مشاوران متشکل از 10 نفر از مشاوران و روانشناسان متخصص در قالب کاروان «مهر و امید» به همراه تجهیزات و ملزومات فرهنگی مورد نیاز چهارشنبه هفته جاری پس از آماده سازی مناطق زلزله زده اعزام می شوند.
رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به جمع آوری کمک های نقدی فرهنگیان، مدارس، اولیا و دانش آموزان آموزش و پرورش شهر تهران به مناطق زلزله زده غرب کشور اظهار کرد: سازمان دانش آموزی شهر تهران با اعلام شماره حساب 0355936585001 بانک ملی شعبه قدس تهران، کمک های نقدی را صرف کمک به دانش آموزان و فرهنگیان خواهد کرد.
وی گفت: کمک های غیرنقدی فرهنگیان و دانش آموزان به همت سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با همکاری انجمن اولیا و مربیان و مدارس جمع آوری و به مناطق زلزله زده ارسال می شود.
راه پیما افزود: تمامی مراکز رفاهی فرهنگیان و خانه های معلم آموزش و پرورش شهر تهران نیز به صورت رایگان از ابتدای وقوع زلزله غرب کشور پذیرای خانواده‌های مجروحین زلزله است که این خانواده تا پایان مداوای مجروح خود می توانند از خدمات این مراکز بهره مند شوند.
به گزارش ایرنا، زمین لرزه ای به بزرگی 7.3 در مقایس امواج درونی زمین (ریشتر) یکشنبه شب گذشته استان های غربی کشور را لرزاند که مرکز لرزه نگاری کشوری کانون این زمین لرزه را 'ازگله' در استان کرمانشاه اعلام کرد.
این حادثه به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد.
زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه رخ داد که تاکنون 436 کشته و بیش از 10 هزار و 203 تن مصدوم در استان داشته است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7245//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.