سیدرضا رهنمای توحیدی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه در سال 96 شاخص های اجرایی اعم از اشتراک پذیری و تأمین گاز بخش های صنعتی شرکت فراتر از تعهدات گازرسانی بود، با وجود محدودیت بودجه ها از طریق مدیریت مطلوب منابع، شاهد ارتقای قابل توجه شاخص های گازرسانی و سایر حوزه های خدمات رسانی بودیم.
وی گفت: در سال 96 حدود 58700 مشترک شهری و روستایی تحت پوشش گاز طبیعی قرار گرفته که این رقم 31 درصد بالاتر از تعهد شرکت در حوزه اشتراک پذیری است.
رهنمای توحیدی افزود: این رقم اشتراک پذیری با اجرای شبکه گازرسانی به طول 1067 کیلومتر و نصب 18400 انشعاب تحقق یافته است.
وی با اشاره به راه اندازی گازرسانی به صنایع با مصرف نزدیک به 108000 مترمکعب در ساعت، اعلام کرد: در سال گذشته گازرسانی به صنایع 44درصد بیش از برنامه مصوب بود.
رهنمای توحیدی اظهارکرد: برابر مصوبه شورای اقتصادی در سال جدید نیز تأمین گاز بخش های صنعتی و تولیدی با هدف حمایت از بخش های زیرساختی استان و ایجاد ارزش افزوده در محصولات روند افزایشی خواهد داشت.
وی با بیان اینکه امسال نیز روند توسعه گازرسانی در مناطق روستایی با شتاب سال گذشته تداوم دارد، گفت: با اتمام طرح های فعال گازرسانی به 252 روستای استان شاهد بهره مندی بیش از 96 درصد خانوار روستایی از این نعمت خواهیم بود.
مدیرعامل شرکت گاز استان با اشاره به اینکه خدمات رسانی مطلوب به مردم و تداوم پروژه های فعال گازرسانی مستلزم تأمین منابع مالی است، اعلام کرد: امسال با مدیریت هزینه های جاری شرکت، رعایت اصل صرفه جویی، بکارگیری پیمانکاران مجرب اجرایی و نظارت لازم و وصول مطالبات معوق گاز بها، در اجرای طرح های گازرسانی تسریع خواهد شد.
آذربایجان شرقی دارای 2712 روستای دارای سکنه است که 1950 روستای آن بیش از 20 خانوار جمعیت دارد.
3071/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.