به گزارش ایرنا ، فریدون بابایی روز چهارشنبه در جلسه فوق العاده شورای هماهنگی مدیریت بحران خلخال افزود: بدلیل افزایش مصرف گاز در سراسر کشور و احتمال افت فشار گاز ،شورای مدیریت بحران این شهرستان اقدام به تعطیلی موقت جایگاه های سوخت سی ان جی کرد و به محض مساعد شدن شرایط جوی و افزایش دما فعالیت این جایگاه ها از سر گرفته خواهد شد.
وی از مردم خواست با رعایت الگوی مصرف گاز و حداکثر صرفه جویی زمینه را برای مصرف گاز برای همه هموطنان فراهم کنند.
وی اظهار کرد: با وجود حاکمیت سرمای شدید بیش از 20 درجه زیر صفر در سه روز گذشته در خلخال گزارشی از قطعی گاز در مناطق مختلف شهری و روستایی این شهرستان گزارش نشده است.
رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران خلخال با دعوت از اعضای این شورا به تشکیل کارگروه های تخصصی زیرمجموعه ستاد مدیریت بحران و داشتن آمادگی لازم برای مواجهه با بحران های احتمالی ناشی از تداوم هوای سرد در منطقه خبر داد.
او گفت: تدابیر لازم برای استفاده از امکانات و سیستم های دوگانه سوخت در نانوایی های شهرستان اتخاذ شده و 50 نانوایی شهر خلخال مجهز به سیستم دوگانه سوز حرارتی برای استفاده در مواقع اضطراری و افت فشار گاز هستند.
وی با بیان اینکه بر خلاف سال های گذشته که افت فشار گاز مشکلاتی را برای مردم خلخال بویژه در سال 86 بهمراه داشت اظهار کرد: گاز شهرستان خلخال از 2 خط انتقال 20 اینچی و 8 اینچی و از 2 خط انتقال اصلی گاز کشور تامین می شود و حتی در صورت بروز مشکل افت فشار گاز با قطع گاز مصارف صنعتی و سایر واحدهای پرمصرف از قطعی گاز خانوارها پیشگیری خواهد شد.
فرامرز فرض الله پور ، رئیس اداره هواشناسی خلخال نیز در این جلسه از افزایش دمای هوای این شهرستان در 2 روز گذشته خبرداد و گفت: دمای هوای امروز این شهر به 19 درجه زیر صفر رسید که در مقایسه با روز گذشته یک درجه و نسبت به دوشنبه هفته جاری هفت درجه افزایش نشان می دهد.
وی گفت: با ورود جبهه هوای گرم به منطقه شاهد افزایش 10 تا 12 درجه ای دمای هوای خلخال در روزهای آینده خواهیم بود.
به گفته مسئولان شرکت گاز استان اردبیل ، سردی هوای 2 روز گذشته میزان مصرف گاز خانگی در این استان را 20 درصد نسبت به روزهای گذشته افزایش داد و این امر موجب کاهش و افت فشار گاز شد.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.