مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌شرقی خواستار تشکیل کمیته مدیریت ارتباطات در بحران شد تا با استفاده از رهنمودهای مدیران روابط عمومی دستگاه‌های مربوطه و رسانه‌های فعال در این حوزه، بتوان برنامه‌ها و سیاست‌های جامع و راهبردی تدوین کرد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، خلیل ساعی در دوره آموزشی «مدیریت ارتباطات در بحران» ویژه مدیران روابط عمومی و مدیران مسئول اصحاب رسانه، زمینه‌های افزایش بحران در جوامع را در گسترش شهرنشینی و تمرکز سرمایه، کاربرد گسترده تکنولوژی، مخاطرات طبیعی و مخاطرات انسان ساخت دانست و با اشاره به تعریف بحران، گفت: در تعریف بحران دو رویکرد سیستمی و رویکرد تصمیم گیری مطرح هستند که به موضوعاتی چون خروج از تعادل، تهدید ارزش‌ها، غافلگیری و فشار زمانی اشاره دارد.
وی با بیان این‌که در زمان بحران از منظر سیستمی میزان نیازها نسبت به منابع موجود افزایش می‌یابد، گفت: در این زمان ممکن است که جامعه با آشوب، آشفتگی، دستپاچگی و شتابزدگی مواجه شود و به امکانات و تجهیزات موجود خسارت وارد شده و بخشی از منابع کارایی خود را از دست می‎دهند.
وی به اهمیت ساخت و سازهای اصولی در کاهش آسیب پذیری تاکید کرد و افزود: ساماندهی به بافت‌های فرسوده و حاشیه‌نشین از ضروریات است که باید طی برنامه‌ای بلند مدت، برای حل مسائل و مشکلات این حوزه تدابیری اندیشیده شود و گفته می‌شود که در این راستا برخی شهرها با هدف رسیدن به جامعه‌ای ایمن، به کمپین شهرهای آماده پیوسته‌اند. 
ساعی تاکید کرد: تبریز از نظر وقوع زلزله، آسیبپ‌پذیر است که می‌توان با استفاده از حمایت‌های دولتی، میزان این آسیب را به حداقل رسانده و در جهت مدیریت هرچه بهتر شهر پیش رفت.
دوره آموزشی «مدیریت ارتباطات در بحران» ویژه مدیران روابط عمومی و مدیران مسئول اصحاب رسانه با حضور مهران صمدی، دکترای مدیریت رسانه، در سالن جمهوری اسلامی استانداری آذربایجان شرقی برگزار شد.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.