یک رژیم درمانگر تاکید کرد: به طبع تمامی کشورها، متاسفانه سایز دور کمر افراد در کشور ما نیز به طور معنادار و فاجعه‌آمیزی رو به افزایش است.
دکتر سید رفیع عارف حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی با بیان این مطلب اظهار کرد: چاقی تمامی رده‌های سنی اعم از کودک، نوجوان و بزرگسالان را درگیر کرده که این نیز زمینه‌ساز بیماری‌های بعدی همچون دیابت است.
وی بروز انواع بیماری‌های خودایمنی را از دیگر مضرات تغذیه‌ی فراوان و نادرست خواند و افزود: ناآگاهی افراد یک جامعه نیز به بروز مشکلات ناشی از تغذیه‌ی نادرست دامن می‌زند و کادر تغذیه باید در آگاهی بخشی به افراد وارد عمل شوند.
وی با بیان این که امروزه هرم غذایی در دنیا تغییر کرده است، اظهار کرد: طبق هرم غذایی معروف، مصرف کربوهیدرات زیاد به عنوان یک منبع سالم به افراد توصیه می‌شد، اما با تغییر هرم غذایی از سال ۲۰۰۵، رژیم غذایی به طور کلی تغییر کرده و غذاهای دریایی به ویژه ماهی، مصرف پروتئین، سبزیجات و میوه‌ی زیاد جایگزین مصرف کربوهیدرات‌ها بوده و سهم 50 درصدی کربوهیدرات‌ها در هرم غذایی کاملا منسوخ شده است.
این رژیم درمانگر در ادامه بر ضرورت مصرف فیبر برای کاهش بیماری‌هایی مانند دیابت و چاقی تاکید کرد.
وی در پایان با ابراز خرسندی از بالینی شدن رشته‌ی تغذیه خاطرنشان کرد: متخصصان تغذیه نیز بایز همچون سایر پزشکان به بالین بیمار رفته و روند درمان را با طی این مسیر تکمیل کنند؛ چرا که بافت بدن بدون تغذیه و تنها با روش‌های دارویی ترمیم پیدا نمی‌کند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.