به گزارش ایرنا، سرهنگ رضا اصلانی فر روز دوشنبه در نشست هم اندیشی بررسی آسیب ها و حوادث آخر سال افزود: استفاده از مواد محترقه به عنوان مهم ترین عامل در بروز ناهنجاری ها و حوادث بوده از این رو فرهنگ سازی برای عدم استفاده از وسایل خطرناک و احیا آیین های سنتی در محلات می تواند به عنوان دو عامل بازدارنده در این زمینه موثر واقع شود.
وی اضافه کرد: برگزاری آیین های سنتی شاد و اجتماعی و فرهنگی با رویکرد جامعه و خانواده محور، نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی در آخرین روزهای سال خواهد داشت.
وی با تاکید بر لزوم آگاه سازی خانواده ها گفت: خلا فرهنگ سازی در مسیر بهره گیری از ظرفیت های فرهنگی و اجتماعی برای برگزاری آیین های مناسب سنتی بیش از پیش احساس می شود.
وی افزود: بهره گیری از ظرفیت سازمان های مردم نهاد و طرفداران محیط زیست در راستای فرهنگ سازی برای کاهش آسیب های چهارشنبه آخر سال باید مورد توجه نهادهای متولی امور فرهنگی و اجتماعی قرار گیرد.
اصلانی فر با اشاره به اقدامات پلیس در آستانه چهارشنبه آخر سال گفت: نیروهای انتظامی در میادین و نقاط شهری به صورت گشت های سیار و ثابت به ویژه در میادین ورودی شهر مستقر می شوند.
مدیر سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی مراغه نیز در این نشست گفت: در راستای مقابله با وقوقع هرگونه حوادث و حریق احتمالی در آخرین روزهای سال، اکیپ های ثابت و سیار این سازمان در آماده باش کامل قرار دارند.
جواد پنداشته افزود: از 20 اسفند تا پایان سالجاری، ایستگاه های سیار در میادین مختلف شهری مستقر شده و آماده خدمات رسانی به شهروندان در مواقع اضطراری است.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.