به گزارش ایرنا، جلیل اسلامی روز یکشنبه در جلسه کمیته پیشگیری از آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش مراغه افزود: نهادهای فرهنگی و اجتماعی در کنار معلمان و مدیران مدارس، نقش تعیین کننده ای در پیشگیری از بروز آسیب های اجتماعی در بین نوجوانان و جوانان دارند.
وی ادامه داد: توجه ویژه به پیشگیری از آسیب های فرهنگی و اجتماعی از اولویت های کاری آموزش و پرورش این شهرستان است.
وی اضافه کرد: نگاه سیستمی و کنکاش در خصوص عوامل ایجاد آسیب های فرهنگی و اجتماعی از جمله فقر، عدم آگاهی اولیای دانش آموزان از مخاطرات محیطی و اختلافات خانوادگی در پیشگیری از هرگونه آسیب به نسل نوجوان و جوان جامعه حیاتی است.
اسلامی گفت: برگزاری نشست های پیشگیری، آگاه سازی و هم اندیشی در زمینه خطرات پیش روی دانش آموزان و آسیب های اجتماعی از جمله طرح های آموزش و پرورش برای خانواده ها و اولیای دانش آموزان است.
معاون فرهنگی اجتماعی فرمانده انتظامی مراغه نیز در این جلسه با بیان اینکه پیشگیری مقدم بر کار انتظامی است گفت: پلیس در کنار خانواده ها در پیشگیری از آسیب های اجتماعی پیشقم بوه و در این مسیر تلاش می کند.
سرهنگ کاظم امیر نیا با اشاره به اینکه ارتقای سطح سواد رسانه ای و دیجیتالی از ضرورت های جامعه محسوب می شود افزود: برنامه ریزی برای همگانی کردن آموزش مهارت زندگی در بین آحاد مردم به ویژه قشر جوان می تواند نتایج مفیدی در کاهش آسیب های اجتماعی و ارتقای فرهنگ فردی و اجتماعی داشته باشد.
رئیس پلیس فتا مراغه نیز در این جلسه گفت: امروزه فضای سایبری از مهم ترین تهدیدات و آسیب های اجتماعی بوده و پلیس فتا نیز در این راستا برای تامین امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات راهکار های لازم را ارائه می دهد.
سرگرد فرهاد راستی با اشاره به آسیب های فرهنگی و اجتماعی موجود در فضای مجازی گفت: کاربران فضای مجازی از حریم شخصی خود در هنگام حضور در شبکه های اجتماعی محافظت کنند.
46 هزار دانش آموز و سه هزار کادر فرهنگی در 550 مدرسه دولتی و غیر دولتی مراغه در حال تحصیل و تدریس هستند.
شهرستان مراغه با حدود 260 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی**انتشار:عیسی عطاپور**
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.