به گزارش ایرنا، علی طوماری روز دوشنبه در مراسم افتتاح دفتر نمایندگی نظام مهندسی ساختمان در عجب شیر اظهار کرد: تقویت و توسعه فرهنگی و معماری اسلامی، نظم دادن به امور مربوط به مشاغل فنی و مهندسی در بخش‌ های ساختمان و شهرسازی، فراهم کردن زمینه رشد و اعتلا مهندسان، ترویج اصول معماری و شهرسازی، بالا بردن کیفیت خدمات مهندسی و نظارت بر حسن اجرای خدمات از جمله اهداف و خط مشی‌ های قانون نظام مهندسی ساختمان است.
وی، تهیه و تنظیم مبانی قیمت‌ گذاری و خدمات مهندسی، الزام به رعایت مقررات ملی ساختمان و وضع مقررات ملی ساختمان به منظور اطمینان از ایمنی را از دیگر اهداف و خط مشی‌ های قانون نظام مهندسی ساختمان برشمرد.
طوماری همچنین با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی ساختمان بازویی قدرتمند برای دستگاه های دولتی است، اظهار کرد: این تشکل غیردولتی برای ارتقا کیفیت در اجرای طرح های عمرانی و ساخت سازه ها، هماهنگی و همکاری خوبی با نهادهای دولتی دارد.
وی با اشاره به نقش مهندسان در رشد و شکوفایی اقتصاد جامعه در کنار سازندگی کشور، افزود: امیدواریم با ورود جدی مهندسان در عرصه های مختلف، در آینده ای نزدیک شاهد موفقیت های عملی مهندسان در مقوله اقتصاد مقاومتی باشیم.
طوماری همچنین از عضویت 30 هزار نفر در نظام مهندسی ساختمان استان خبرداد و گفت: 60 درصد این اعضا دارای پروانه فعالیت هستند.
فرماندار عجب شیر نیز در این مراسم، راه اندازی دفتر نمایندگی سازمان نظام مهندسی در شهرستان را زمینه ساز استفاده از ظرفیت های فنی نخبگان عنوان کرد.
سید شمس الدین مراثی افزود: سپردن امور به مهندسان فنی، کیفیت کارها را افزایش می دهد و فعال شدن این گونه دفاتر و استفاده حداکثری از توان و ظرفیت مهندسان می تواند پیشرفت و توسعه شهرستان را دو چندان کند.
وی همچنین از مسئولان سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خواست به مسایل و مشکلات ساخت و ساز این شهرستان توجه ویژه ای داشته باشند.
امام جمعه عجب شیر نیز اظهار کرد: با توجه به اهمیت ویژه ای که مهندسین راه و ساختمان سازی در زمینه ساختن و ایجاد راه های ایمن و مطمئن و همچنین بناهای مستحکم دارند باید گفت که تلاشگران این عرصه نقش مهمی در ایجاد امنیت و آسایش شهروندان بر عهده دارند.
حجت الاسلام محمود شربیانی افزود: لازم است که مهندسین نقش خود را در ایجاد ساختمان های مقاوم با نظارت دقیق به درستی ایفا کنند.
وی با بیان اینکه طراحان، معماران و مهندسان باید تمام تلاش و هنر خود را در زمینه اجرایی شدن معماری اسلامی به کار گیرند گفت: احیا معماری اسلامی در ساختمان ها بر عهده مهندسان است و لازم است که اهتمام ویژه در این موضوع داشته باشند چون یکی از شاخص ها زنده نگه داشتن هنر و معماری اسلامی، استفاده مکرر از آن در ساختمان ها و بناهای شهر است.
ساختمان دفتر نمایندگی نظام مهندسی عجب شیر در زمینی به مساحت 550 متر مربعو با 6 میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.
شهرستان عجب شیر با حدود 71 هزار نفر جمعیت در98 کیلومتری جنوب غربی تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7485
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.