به گزارش ایرنا فریدون احمدی شامگاه پنجشنبه در همایش دهیاران و شوراهای اسلامی شهرستان طارم بااشاره به اهمیت تعامل بین دولت و مجلس افزود: ما به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی باید به دولت در زمینه قانونگذاری برای حل مشکلات مردم و توسعه و آبادانی کشور کمک و بر اجرای این قوانین نیز نظارت کنیم.
احمدی نمایندگان و مسئولین استان را مشابه یک تیم دانست و بیان کرد: در صورت نبود تعامل هریک از اعضای این تیم ، به یقین استان زنجان به اهداف توسعه ای خود دست نخواهد یافت.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی افزود: بدون شک محدودیت ها و مقدوریت هایی در مورد حل مشکلات حوزه زنجان و طارم وجود دارد که تعامل و همکاری نمایندگان مجلس با نمایندگان دولت در استان باعث برطرف شدن این محدودیت ها در جهت برطرف شدن موانع توسعه استان خواهد بود.
وی به وجود شایعات در مورد جابجایی مدیران بالادست و فرودست از طرف برخی افراد سودجو اشاره و اظهار کرد: بی تردید رواج این شایعات، در تصمیم گیری و انجام امور مسئولین و مدیران استان اختلال ایجاد و سیستم مدیریت استان را با آسیب مواجه خواهد کرد.
احمدی توجه نکردن به این شایعات از طرف مردم و مسئولین را یادآور شد و گفت: مسئولیتها برای هر مدیر در هر سازمانی موقت است و به حتم باید مدیران و نمایندگان مجلس تا آخرین لحظه حضور خود در مسئولیت با جان دل پای کار باشند.
امام جمعه شهرستان طارم نیز با مهم دانستن این گونه همایشها متذکر شد: برگزاری این نوع همایش ها در جهت حل مشکلات مردم بسیار پسندیده است ولی مهمتر از برگزاری همایش، نتیجه گیری مطلوب از آنهاست.
حجت الاسلام صادقی پور افزود: اگر برگزاری همایشها همراه با برنامه، ارائه راهکار در جهت حل مشکلات و اقدام همراه باشد در نهایت به نتیجهٔ دلخواه که همان رضایتمندی مردم از مدیران و مسئولان است خواهیم رسید.
وی تصریح کرد: مسئولان و مدیران کشور نباید با ضعف در مدیریت خود مردم کشور را به سمت فقر و تنگدستی سوق دهند و باعث کاهش نسل مسلمانان شوند.
امام جمعه طارم با نام بردن از مشکلات عمدهٔ شهرستان طارم عنوان کرد: در بسیاری از این مشکلات فقط نباید مسئولین و دولت را مقصر قلمداد کرد، بلکه خود مردم هم باید با رعایت قانون و ادای وظایف شهروندی خود کمک حال دولت باشند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان نیز اظهار کرد: تبادل نظر بین شوراها و دهیاران و شهردارها که نمایندگان مردم می باشند با مسئولین استان و همچنین تکرار این همایشها و متذکر شدن مشکلات باعث کمک به حل معضلات و طرح برنامه ریزی های مناسب در جهت توسعه استان خواهد بود.
مهرداد سلطانی رسته های مختلف در حوزه دهیاران را مهم قلمداد کرد و عنوان کرد: در موضوع تسهیلات رسته ها، هر چقدر وام ها همراه با آورده باشد و با توجه به پتانسیلها محلی و بومی به افراد تعلق گیرد نتیجه بهتری خواهد داشت.
وی در مورد رسته های کمتر توسعه یافته شهرستان طارم متذکر شد: بخشهای گردشگری، فرآوری محصولات کشاورزی و حتی برخی صنایع کشاورزی، رسته هایی است که در شهرستان طارم به آنها کمتر توجه شده و ایجاد آگاهی کامل در مورد رسته های مختلف و بیان افق طرح در بین مردم از طرف مسئولین موجب توسعه شهرستان خواهد شد.
این مسئول دربارهٔ توسعه شهرهای شهرستان طارم متذکر شد: سرمایه گذاری شهرداریها در حوزه درآمدهای پایدار ، باید با توجه به زمینه های محلی و بومی و پتانسیل های نسبی آن شهر اتفاق بیفتد.
فرماندار طارم ضمن اشاره به نقش مهم شوراها در پیشبرد اهداف توسعه شهرستان اظهار داشت: مسئولین از مشارکت شوراهای اسلامی و دهیاران جهت پیشبرد اهداف و برنامه ها استقبال می کنند.
علی باقری عنوان کرد: شوراهای اسلامی و دهیاران به عنوان بازوان اجرایی توانمند و حلقه اتصال بین مردم و دستگاه های اجرایی در شهرها و روستاها هستند و نقش موثری در پیشبرد برنامه های عمرانی، اقتصادی و فرهنگی دارند.
باقری اظهار داشت: کل اعتبارات شهرستان از محل تملک دارایی های استان در سال 96 معادل 18 میلیارد و 600 میلیون تومان است که تنها کمتر از 50 درصد این اعتبار معادل 8 میلیارد و 250میلیون تومان محقق شده است، شوراهای اسلامی برنامه هایشان را بر این مبنا برای مردم تشریح کنند.
وی افزود: اعتبارات شهرستان از محل توزیع عوارض کالا و خدمات که امسال به صورت استانی توزیع شد، افزایش چشمگیری داشته و مبلغ 5 میلیارد تومان به دهیاری ها و 2 میلیارد تومان به شهرداری ها اختصاص یافته است و همین امر افزایش اجرای پروژه های عمرانی در روستاهای شهرستان را در پی داشته است.
فرماندار طارم با اشاره به اجرای 4 پروژه عمرانی راه ارتباطی زنجان-طارم-منجیل، طارم-خلخال، آب بر-شفت، طارم- ماسوله تصریح کرد: این پروژه ها از اولویت ها و نیازهای ضروری طارم است چرا که سرعت بخشیدن به توسعه و عمران و آبادانی منطقه در گرو بهبود راه های ارتباطی آن است.
6085/9886
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.