به گزارش ایرنا، جلیل جهانپور کوزه کنانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایرنا افزود: حمایت از وزنه برداران مستعد استان و استفاده از تجربیات وزنه برداران پیشکسوت از اولویت ها و راهبردهای اصلی هیات است.
جهانپور خاطرنشان کرد: تمام تلاش خود را برای پرورش استعدادهای ناب و جذب حامیان مالی در وزنه برداری متمرکز کرده ایم.
وی اظهار کرد: پیشکسوتان و قهرمانان بسیاری در رشته وزنه برداری وجود دارند اما متاسفانه نسل جدید با این رشته کمی بیگانه شده و چندین سال است که استان در این رشته ورزشی، وزنه بردار شاخصی معرفی نکرده است.
وی ادامه داد: با این نگاه با فعال سازی هیات های شهرستان ‌ها و بهره‌ گیری از ظرفیت ‌هایی که در استان وجود دارد، تلاش می‌ کنیم که استعداد‌های این رشته ورزشی را شناسایی و شکوفا کنیم.
رئیس هیات وزنه‌ برداری آذربایجان شرقی در خصوص جذب حامیان مالی نیز گفت: با وجود فعالیت چندین هزار واحد صنعتی فعال در استان و نیز اقدامات این هیات برای جذب حامیان مالی، متاسفانه رغبتی به حمایت از ورزش و رشته‌هایی مانند وزنه‌ برداری وجود ندارد.
وی با اشاره به معافیت های مالیاتی واحدهای صنعتی و خدماتی که در ورزش هزینه می کنند، یادآور شد: هزینه کرد در ورزش یکی از موارد قانونی مورد قبول در اظهارنامه های مالیاتی است و این واحدها می توانند با حمایت از ورزش استان به ویژه وزنه برداری از معافیت های مالیاتی برخوردار شوند.
جهانپور افزود: توسعه و گسترش ورزش قهرمانی یکی از مهمترین خواسته های جوانان و نوجوانان استان از مسئولان دستگاه های اجرایی و مدیران صنایع بوده و نیاز است در این زمینه اقداماتی انجام شود.
وی توصیح داد: توسعه و گسترش ورزش حرفه ای و قهرمانی در جامعه نیازمند حمایت های همه جانبه مسئولان امر است و بدون حمایت و پشتیبانی، این ورزش نه تنها رشدی نمی کند، بلکه همه استعداد ها نیز در آغاز راه ناکام مانده و در نطفه خفه می شود.
رئیس هیات وزنه برداری آذربایجان شرقی افزود: اگر بخواهیم یک پشتوانه تیمی در وزنه برداری داشته باشیم باید برای این رشته در سنین پایین، بیشتر سرمایه گذاری کنیم.
وی در پایان، اسامی اعضای جدید هیات رئیسه وزنه برداری استان آذربایجان شرقی را به ترتیب، صفر صلاحلو ، محمد قائمی ، وحید تاج مهر و رامین اکبری ذکر کرد.
خبرنگار: آب بسته**انتشار: عزیزی راد
9853/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.