سرپرست حوزه هنری آذربایجان‌شرقی گفت: هنر موسیقی عاشیقی را باید با اصالت ذاتی خود و بدون وارد کردن هرگونه خدشه‌ای اجرا کنیم.
 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، جواد کریم‌نژاد در جلسه شورای تخصصی موسیقی عاشیقی که با حضور اساتید و پیشکسوتان این هنر در حوزه هنری استان برگزار شد، با تاکید بر لزوم حمایت از هنرهای فولکلور، موسیقی عاشیقی را میراثی گرانبها در تاریخ و فرهنگ آذربایجان برشمرد.
 
وی با موفقیت‌آمیز خواندن تلاش‌های انجام شده در این هنر در چند سال گذشته، برگزاری گردهمایی پژوهشی ماهانه عاشیقلار را سرآغازی بر احیاء این هنر محبوب دانست.
 
کریم‌نژاد با بیان اینکه در سال جاری سطح علمی این همایش ها افزایش می یابد، افزود: به منظور جلوگیری از انحرافات و جهت گیری های فنی غیر اصولی در این هنر، باید هنر موسیقی عاشیقی را با اصالت ذاتی خود و بدون وارد کردن هرگونه خدشه ای اجرا کنیم تا برای آیندگان به طور صحیح و اصیل ثبت و ضبط شود.
 
گفتنی است؛ این جلسه با حضور داشقین، مهدی پور، اسکندری، گنجه‌ای، بی ریا، نظری، خداداد، عبادی و سرپرست حوزه هنری برگزار شد، مباحث مختلفی در زمینه نحوه برگزاری و ارتقاء سطح برنامه های عاشیقی در سال جاری مطرح و مورد تبادل نظر قرار گرفت و هر یک از اساتید حاضر به ارائه نکته نظرات و پیشنهادات خود در جهت بهبود کیفی برنامه‌های موسقی عاشیقی حوزه هنری استان آذربایجان شرقی پرداختند. Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.