شاخص‌های ارزیابی ارتقای دانشگاه‌ها به تراز بین‌المللی با حضور سعید سمنانیان، عضو کمیته نظارت و هدایت طرح ارتقا دانشگاه‌های منتخب در دانشگاه تبریز مورد بررسی قرار گرفت .
 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، عضو کمیته نظارت و هدایت طرح ارتقا دانشگاه‌های منتخب به تراز بین‌المللی در این آیین ضمن تشریح شاخص‌های ارزیابی ارتقای دانشگاه‌ها به تراز بین‌المللی گفت: در این طرح ملی پس از حمایت 10 ساله، پنج دانشگاه و پنج واحد پژوهشی برتر کشور به تراز بین‌المللی ارتقا خواهند یافت .
 
سعید سمنانیان با اشاره به برخی اهداف و دستاوردهای مورد انتظار از این طرح افزود: ایجاد تحول در روند معمول و روزمره نظام دانشگاهی، تاثیر برروی فضای آکادمیک و سرعت بخشی به حرکت علمی موجود کشور، تزریق امید هرچه بیشتر در جوانان و اقشار دانشگاهی و جذب افراد مستعد و توانمند در بین اساتید و دانشجویان و صرف زمان بیشتر در فعالیت‌های علمی از جمله اهداف این طرح است .
 
به گفته مشاور معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، جلوگیری از فرار مغزها، جذب متخصصین توانمند ایرانی خارج کشور، افزایش ارتباطات علمی بین المللی و بهره گیری از علم دیگران، افزایش تربیت دانشجو برای کشورهای منطقه، ایجاد فضای رقابت علمی در بین دانشگاهیان، سوق دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها به موسسات نسل سوم و جامعه محور و تاثیر غیرمستقیم در رشد دیگر دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی کشور از دیگر اهداف آن است.
 
رییس دانشگاه تبریز نیز در این نشست گفت: در  سال‌های گذشته در بین هزار دانشگاه دنیا، اسمی از دانشگاه‌های ایران وجود نداشت اما امروز با تلاش اساتید و دانشمندان کشور 14 الی 18 دانشگاه ایران در میان دانشگاه‌های تاثیر گذار دنیا قرار دارند .
 
محمدرضا پورمحمدی با اشاره به  تولید علم و فناوری در دانشگاه تبریز و تاثیر آن در رتبه‌بندی‌های معتبر بین‌المللی افزود: در رتبه بندی اخیر تایمز ۱۸ دانشگاه از ایران در فهرست این نشریه قرار داشتند و دانشگاه تبریز نیز در میان دانشگاه‌های جامع به همراه دانشگاه تهران با قرارگیری در رده ۶۰۱ تا ۸۰۰ جایگاه نخست کشور را کسب کرده است .
 
وی با بیان اینکه در دنیای امروزی رمز بقای هر کشور و ملتی به میزان توسعه علم و فناوری وابسته است، تشریح کرد: با توجه به این راهبرد، دولت باید برای رقابت دانشگاه‌های کشور در تراز بین‌المللی، زیرساخت‌های لازم را فراهم کند .
 
لازم به ذکر است، این نشست با حضور اعضای شورای راهبری دانشگاه در طرح ارتقا دانشگاه به تراز بین المللی برگزار شده و کارگاه آموزشی نیز با حضور روسا و معاونان پژوهشی دانشکده‌ها، مدیران گروه، اعضای هیات علمی و جمعی از دانشجویان و محققان پسا دکتری در سالن باران مرکز نوآوری دانشگاه تبریز توسط دکتر سمنانیان برگزار شد .
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.